زمین گیر شدن بوئینگ عمان در ایران
گروه جامعه: هواپیمایی عمانایر اعلام کرد، یکی از بوئینگهای ۷۳۷ متعلق به این شرکت هواپیمایی بهدلیل صدمه دیدن در اثر برخورد با مخروبههایی در باند پرواز فرودگاه بینالمللی شیراز، مجبور شده است در ایران به زمین بنشیند. عمان ایر درباره اینکه این هواپیما بههنگام فرود آمدن در فرودگاه شیراز با چه جور مخروبهای برخورد کرده، […]
گروه جامعه: هواپیمایی عمانایر اعلام کرد، یکی از بوئینگهای ۷۳۷ متعلق به این شرکت هواپیمایی بهدلیل صدمه دیدن در اثر برخورد با مخروبههایی در باند پرواز فرودگاه بینالمللی شیراز، مجبور شده است در ایران به زمین بنشیند.
عمان ایر درباره اینکه این هواپیما بههنگام فرود آمدن در فرودگاه شیراز با چه جور مخروبهای برخورد کرده، توضیحی ارائه نداده است. مقامات ایرانی نیز اظهار نظری درباره این حادثه نداشتهاند.هواپیمایی عمان ایر در بیانیهای که به صورت آنلاین منتشر کرده، گفته است: «تیم مهندسی ما تضمین کرده که ارزیابیهای لازم را برای اینکه هواپیما را در امنیت کامل به مسقط بازگرداند، انجام میدهد.»
این در حالی است که پیش از این، دیگر شرکتهای هواپیمایی برای بازگرداندن هواپیماهای آسیب دیده خود از ایران، همواره با چالشهایی مواجه بودهاند.
تحریمهای آمریکا علیه ایران مانع از دسترسی این کشور به قطعات یدکی هواپیما شده است. این موضوع، تعمیر هواپیماهای آمریکایی ایرباس و بوئینگ را در این کشور به امری پیچیده تبدیل کرده است.در دسامبر ۲۰۱۸، یک بوئینگ ۷۳۷ مکس نوساز متعلق به شرکت ایر شاتل نروژ، پس از خرابی یکی از موتورهایش در پروازی که از دبی داشت، در شیراز فرود آمد و به دلیل کمبود قطعات یدکی هواپیما در ایران، ماهها گذشت تا توانست خاک ایران را ترک کند.
فرودگاه شیراز مانند بسیاری دیگر از فرودگاههای منطقه خاورمیانه، هم مورد استفاده هواپیماهای تجاری و هم نظامی قرار میگیرد.
چندین دهه میشود که ایران و عمان روابط نزدیکشان با یکدیگر را حفظ کردهاند و حتی تنشهای میان ایران، آمریکا و همسایگان عرب ایران در منطقه خلیج فارس، خدشهای در این روابط ایجاد نکرده است. عمان به دفعات در نقش میانجی میان ایران و غرب ظاهر شده است.
عمان ایر درباره اینکه این هواپیما بههنگام فرود آمدن در فرودگاه شیراز با چه جور مخروبهای برخورد کرده، توضیحی ارائه نداده است. مقامات ایرانی نیز اظهار نظری درباره این حادثه نداشتهاند.هواپیمایی عمان ایر در بیانیهای که به صورت آنلاین منتشر کرده، گفته است: «تیم مهندسی ما تضمین کرده که ارزیابیهای لازم را برای اینکه هواپیما را در امنیت کامل به مسقط بازگرداند، انجام میدهد.»
این در حالی است که پیش از این، دیگر شرکتهای هواپیمایی برای بازگرداندن هواپیماهای آسیب دیده خود از ایران، همواره با چالشهایی مواجه بودهاند.
تحریمهای آمریکا علیه ایران مانع از دسترسی این کشور به قطعات یدکی هواپیما شده است. این موضوع، تعمیر هواپیماهای آمریکایی ایرباس و بوئینگ را در این کشور به امری پیچیده تبدیل کرده است.در دسامبر ۲۰۱۸، یک بوئینگ ۷۳۷ مکس نوساز متعلق به شرکت ایر شاتل نروژ، پس از خرابی یکی از موتورهایش در پروازی که از دبی داشت، در شیراز فرود آمد و به دلیل کمبود قطعات یدکی هواپیما در ایران، ماهها گذشت تا توانست خاک ایران را ترک کند.
فرودگاه شیراز مانند بسیاری دیگر از فرودگاههای منطقه خاورمیانه، هم مورد استفاده هواپیماهای تجاری و هم نظامی قرار میگیرد.
چندین دهه میشود که ایران و عمان روابط نزدیکشان با یکدیگر را حفظ کردهاند و حتی تنشهای میان ایران، آمریکا و همسایگان عرب ایران در منطقه خلیج فارس، خدشهای در این روابط ایجاد نکرده است. عمان به دفعات در نقش میانجی میان ایران و غرب ظاهر شده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰