با حضور استاندار هرمزگان ؛

۳ مدرسه با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان کلنگ زنی شد

هرمزگان /کلمه نیوز-طی آیینی باشکوه با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، قویدل مدیرکل آموزش وپرورش استان ، مهدی باوقار زعیمی سرپرست نوسازی مدارس استان، رضایی نماینده اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان و سید عبدالله هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان ۳ مدرسه با ۲۷ کلاس درس در محلات نخل پیرمرد، شهرک پیامبراعظم و روستای بستانو از توابع بندرعباس کلنگ زنی شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در حاشیه این آیین، اظهارداشت: چشم‌اندازی که برای امسال و اوایل سال آینده در حوزه مدرسه‌ سازی تعریف شده، احداث ۱۴۰۹ کلاس درس است.
مهندس دوستی، تصریح‌کرد: در تعیین پروژه‌های هدف احساسی رفتار نکردیم چرا که پیش‌ از این بیشتر مدرسه‌سازی‌ها معطوف در نقاط دیگر استان می‌شد اما حاشیه شهر بندرعباس واقعا از نظر سرانه بدترین وضعیت را داشت و تمرکز کردیم در برخی از شهرستان‌ها و برخی از محلات سرانه آموزشی را به استانداردها نزدیکتر کنیم‌.
استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده برای اجلاس آتی خیرین مدرسه‌ ساز در استان بتوانیم مشارکت خیرین، صنایع، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و اصناف و بازاریان را در مدرسه‌ سازی افزایش دهیم ضمن اینکه با سازمان نوسازی مدارس کشور نیز توافق کرده‌ایم هر چه قدر استان بتواند برای احداث مدرسه‌ اعتبار تخصیص دهد، سازمان نیز از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به همین میزان اعتبار به استان تخصیص دهد.
وی تاکید‌کرد: در حال حاضر ما با فقر سرانه آموزشی در استان در حال جنگیدن هستیم و تلاش می‌کنیم کمر آن را بشکنیم که نیاز به یک سری جهش‌ها داریم و اگر بتوانیم تعداد احداث کلاس‌ها در سال را به بیش از هزار کلاس برسانیم می‌توانیم تا پایان سال به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

باوقار سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان نیز در خصوص این مدارس اظهار کرد: تعداد ۳مدرسه با زیربنای۳ هزار و ۹۲۴ مترمربع در قالب ۲۷ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد تومان بصورت مشارکتی با اتاق بازرگانی در حال احداث می باشد.
به گفته وی، مدرسه ۱۲ کلاسه در محله نخل پیرمرد با زیربنای ۱۸۷۸ متر مربع ، مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک پیامبراعظم با زیربنای ۱۸۷۸ متر مربع و مدرسه ۳ کلاسه در روستای بستانو با زیربنای ۱۶۸ متر احداث می شود .
سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه با بهره براری از این ۳ مدرسه بالغ بر ۸۰۰ دانش آموز هرمزگانی از فضای آموزشی ایمن و استاندارد برخوردار می شوند، خاطرنشان کرد: این فضای های آموزشی در قالب ۲۷کلاس شامل درس،آزمایشگاه ، کارگاه، دیوار ، محوطه ، سرویس بهداشتی و سرایداری می باشند.

پایان خبر/