مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه جاری

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی از ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

سید بهاالدین میرمحمدی با اعلام این خبر گفت: تمام صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارایه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر تا ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم که ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، مشمول مقررات این دستورالعمل می‌شوند و در فرصت باقی مانده باید به سامانه این درگاه به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنند.

وی افزود: صاحبان مشاغل باید میزان فروش واقعی خود را در نظر گرفته و چنانچه میزان فروش واقعی کالا و ارایه خدمات آنها بیشتر از حد نصاب اعلام شده بود، با وجود بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ باید نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه و ارایه دفاتر و اسناد و مدارک در زمان رسیدگی اقدام کنند.

میرمحمدی ابراز کرد: در صورت تمایل به ارایه فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانند از مزایایی مانند نداشتن الزام به ارایه دفاتر اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و الزام نداشتن به ارایه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور و تقسیط مالیات مقطوع در چهار قسط مساوی، بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: در غیر این صورت، تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ به منزله کتمان درآمد و عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر تلقی و مشمول جرایم مقرر در قانون مالیات‌ها است و از هرگونه معافیت و تسهیلات و نرخ صفر مالیاتی محروم می‌شوند.

وی گفت: در پرونده‌های مشارکت مدنی نیز چنانچه سهم درآمد یا فروش حداقل یکی از شرکاء بیش از مبلغ مذکور در بند(۱) باشد و یا مجموع درآمد مشارکت بیش از مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال باشد، نمی‌توانند از شرایط تبصره استفاده کنند.

میرمحمدی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی،صاحبان مشاغلی که در اجرای جزء(۲) بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی هستند و با توجه به اطلاعات دریافتی نسبت به ثبت نام و نصب آن اقدام نکرده و همچنین مواردی که بر اساس اطلاعات واصله از سامانه سوت زنی نسبت به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی اقدام نکرده‌اند نمی‌توانند از شرایط تبصره ماده ۱۰۰ بهرمند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی یادآور شد: مالیات مقطوع مودیان مشمول این دستورالعمل با توجه به اطلاعات موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی و سوابق مودی توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و مراتب را طی فرمی در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی https:// my .tax. gov. ir بارگذاری می‌شود و صاحبان مشاغلی که برای آنها فرم موضوع تبصره ماده (۱۰۰) در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده نشود، امکان استفاده از شرایط این طرح را ندارند.