با تکمیل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ظرفیت کانتینری بندر به ۸ میلیون تن افزایش می یابد
وی ارائه تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه برای کلیه کالاهای ترانزیت خارجی، اختصاص انبار عمومی و انبارهای اراضی پشتیبانی برای نگهداری کالاهای (ترانزیتی و گوگرد)، ارائه خدمات به کالاهای ترانزیتی در پایانههای اختصاصی صادرات و ترانزیت در اراضی پشتیبانی شامل ۱۳ قرارداد و ارائه خدمات ریلی از طریق ایجاد دسترسی خطوط ریلی به ورودی پایانه ها در بندر شهید رجایی را از جمله اقدامات انجام گرفته برای توسعه ترانزیت برشمرد و افزود: برون سپاری بسیاری از امورات دبیرخانهای کریدورهای ترانزیتی همچون کریدور شمال – جنوب به بخش غیر دولتی با حفظ نظارت های دولتی مربوطه، هدف گذاری و برنامه ریزی در راستای افزایش سهم ترانزیت کالاهای کانتینری از قلمرو کشور، انجام برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم بهمنظور ترغیب و توسعه متصدیان حمل و نقل چند وجهی در کشور، هدفمند نمودن تحقیقات ترانزیتی سازمان بنادر و دریانوردی، چابک سازی فرایند های درون بندری عملیات ترانزیت کالا و کانتینر و تعیین تعرفه واحد حمل و نقل چند وجهی و ترانزیت کالا از قلمرو کشور از جمله اقداماتی است که می تواند در راستای اهداف کمی حوزه ترانزیت کالا مؤثر باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، امکانات و خدمات ریلی بندر شهید رجایی ریلی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: اتصال مستقیم بندررجایی به شبکه سراسری ریلی کشور ، خطوط ریلی کانتینری به طول شش کیلومتر، خطوط اختصاصی ریلی مواد و مشتقات نفتی به طول ۲ کیلومتر و اتصال به پالایشگاه های بزرگ کشور، خطوط اختصاصی ریلی تخلیه و بارگیری گندم به طول ۱.۲کیلومتر، خطوط اختصاصی ریلی اسکلهها و شناورها به طور ۲ کیلومتر، خطوط اختصاصی تخلیه مواد معدنی به طول ششکیلومتر، خط اختصاصی ریلی انبارها و کالاها به طول ۱۰کیلومتر، خط اختصاصی ریلی محوطههای بندری و بخش خصوصی به طول چهارکیلومتر، خطوط اختصاصی ریلی اصلی و معابر عمومی درون بندری به طول ۲۵ کیلومتر .
عباس نژاد، ظرفیت کانتینری فعلی بندر شهید رجایی را شش میلیون TEU عنوان و خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ظرفیت کانتینری بندر به ۸ میلیون تن افزایش می یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه از مجموع ۳۰ کشور محصور در خشکی جهان، ۱۲ کشور در همسایگی ایران قرار گرفته اند، گفت: این کشورها برای رفع نیازمندی های خود به عبور از خاک ایران نیاز دارند و ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی خود در مسیر چندین کریدور بین المللی و منطقه ای قرار گرفته است که کریدور شمال-جنوب، شرق-غرب، کریدورتراسیکا، کریدور KTAI+چین و کریدور ریلی سواحل شرقی دریای خزر می تواند ظرفیت مهمی برای کشور باشد.
پایان خبر /
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰