ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی از برنامههای مهم سازمان تبلیغات اسلامی/ برکت سازمان تبلیغات به هویت مردمی آن است
حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران استان سخن می گفت افزود: واژههایی چون نشر خوبیها و محله همدل بیشتر برای این است که نشان دهیم دغدغه ما کارهای اجتماعی و فرهنگی است و جامعه به سمت فعالیت های اجتماعی و هویت بخشی مساجد به عنوان قرارگاه ملی محلات پیش برود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت هاو ماموریت های سازمات تبلیغات اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات به دنبال تبلیغی موثر است و تلاش میکنیم در بروزرسانی و افزایش مهارت مبلغین ماموریتهای جدی خود را عملیاتی کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: در بخش بانوان کارهای جدی در حال انجام است و ستاد پیشرفت بانوان در استان برای زنان موثر در جامعه ،مبلغان، دختران نوجوان با هدف هویت بخشی به زن ایرانی آغاز به کار کرده است.
حجتالاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به اینکه جهاد تبیین مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب برای نسل جوان است، گفت: هیاتهای دینی و مذهبی استان باید به سمت جهاد تبیین و روشنگری حرکت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد:رهبر معظم انقلاب انتظارخودرا از مخاطبسازی هیاتهای دینی و مذهبی بیان کردند .
وی از شکل گیری بنیاد سپهر در سطح کشور برای توانمند سازی رسانه ها خبر دادو افزود: فضای رسانه به نوعی جز سازمان تبلیغات محسوب می شودو تبلیغ نوین است که دراین زمینه حمایت جدی از رسانه ها را برای هم افزایی بیشتر در زمینه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در دستور کار داریم .
حجتالاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه ازدواج،جوانی و جمعیت ادامه داد: سایت همدم سازمان تبلیغات با واسطه گری های صحیح موجب شده که در کشور روزی یک ازدواج رقم بخورد که در این زمینه مانیز سعی کردیم ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج دهیم. همچنین با وزارت بهداشت در برگزاری کلاسهای مشاوره ازدواج نیز مشارکت داریم و در تامین جهیزیه های مختلف نیز مشارکت داشته ایم.
وی بیان کرد : سازمان تبلیغات حدود دوسال است که ستاد جوانی و جمعیت را تشکیل داده و در محلات و فضاهای آموزشی در حال فعالیت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به موازی کاری دستگاههای فرهنگی آن را یکی از چالش ها عنوان کرد و گفت: رویکرد سازمان تبلیغات در هرمزگان هم افزایی با سایر دستگاههای فرهنگی است.
حجتالاسلام حقانی تصریح کرد: برکت سازمان تبلیغات به هویت مردمی آن است چرا که این سازمان بودجه زیاد و زیرساختهای فنی ندارد بلکه هویت مردمی و کارکردن برای مردم موجب شده است که سازمان تبلیغات موثر باشد و موثر بماند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: تبلیغ در واقع رساندن پیام برای تفاهم با مردم است تا بتوان آنها را وارد میدان کرد تا در جنگ روایتها جلوی تحریفات دشمن گرفته شود .
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات یک نهاد پویش یافته انقلاب اسلامی است که بعد از انقلاب ابتدا به صورت شورایی و سپس با فرمان امام به عنوان سازمانی مستقل تاسیس میشود که چرایی تشکیل آن تبلیغ دینی بر اساس واقعیتها بوده است.
پایان خبر/
خبرنگار: شهین صادقی
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰