واگذاری ۶۵ واحد مسکونی درخوزستان به مددجویان بهزیستی

خوزستان - همزمان با سراسر کشور ۶۵ واحد مسکونی به خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی استان خوزستان واگذار شد.

کلمه نیوز – مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: این واحد‌ها ویژه خانوار تک معلول، زنان سرپرست خانوار و خانوار دارای حداقل دو عضو معلول ساخته و واگذار شده است.

وی افزود: متراژ متوسط هر واحد ۱۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است. هزینه ساخت این واحد‌های ارزان قیمت، از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و کمک‌های بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانوار‌ها تامین شده است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های بهزیستی توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش است که تامین مسکن یکی از مصادیق آن می‌باشد.

وی اظهار داشت: بهزیستی برنامه‌های مختلفی برای تامین مسکن مدجویان و خانوار‌های دارای معلول در دست اقدام دارد و در حال حاضر با مشارکت سازمان‌های متولی مسکن از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، خیرین مسکن ساز و موسسات خیریه، تامین مسکن خانوار‌های عزیز تحت پوشش پیگیری می‌شود.

کریمیان در پایان یادآور شد: در سال گذشته ثبت یک هزار و ۶۰۰ مددجو در سامانه نهضت ملی مسکن تایید شده است و ۴۷۰ مورد ودیعه مسکن و ۵۰۰ مورد کمک هزینه ساخت مسکن نیز به خانوار‌های تحت پوشش پرداخت شده است.