راه اندازی سامانه پیامکی یگان حفاظت اراضی خوزستان

خوزستان - رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خوزستان گفت: سامانه پیامکی یگان حفاظت اراضی زمین و مسکن در خصوص موضوع مبارزه با زمین خواری راه اندازی شد.

کلمه نیوز – امید زمانی رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت تشکیل یگان حفاظت اراضی در خوزستان اظهار داشت: این یگان دارای چارت سازمانی مصوب است و هدف از تشکیل این یگان در استان، حفظ، حراست و جلوگیری از تصرف‌های اراضی دولتی در محدوده و حریم شهر است.راه اندازی سامانه پیامکی یگان حفاظت اراضی خوزستان

وی با بیان اینکه یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در همه اداره‌های کل راه و شهرسازی کشور وظیفه حفاظت و رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی، اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی و صیانت از بیت المال را برعهده دارد، افزود: در این رابطه شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی موارد را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ اطلاع دهند و گزارش‌های خود را اعلام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ۲۴ ساعت پس از دریافت پیامک‌های مرتبط، کار‌های بررسی میدانی و رفع تصرفات را آغاز خواهد کرد.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از همکاری مناسب مردم در رابطه با گزارش تخلفات خبر داد و اضافه کرد: مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند.

زمانی گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

وی اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی استان خوزستان به منظور حفاظت از حقوق بیت المال از همه توان حقوقی خود بهره می‌گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند.