معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی:

صدور ۳۲۱ مورد اخطاریه کتبی رفع آلودگی زیست محیطی در استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی از صدور 321 اخطار زیست محیطی به واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

کامبیز خلیلی در جمع خبرنگاران گفت: پایش مستمرو گاها سرزده از واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان انجام می‌شود و در جریان این پایش هادرشش ماهه نخست امسال، تعداد ۱۶۹ اخطاررفع آلودگی در حوزه هوا ، ۹۴ مورد در حوزه پساب و ۵۸ مورد رفع آلودگی در حوزه خاک و پسماند ، صادر شده است.

وی با اشاره باینکه با هرگونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با جدیت برخورد میشود افزود: واحد‌های آلاینده زیست محیطی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند و در غیر این صورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

خلیلی در پایایان عنوان کرد: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه ریزی شده و پایدار تضمین شود اما به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند، زیرا حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.