سخنگوی شورای اسلامی اراک خبر داد:

تفویض اختیارات هر چه بیشتر به شهردار

مرکزی-کلمه نیوز-سخنگوی شورای شهر اراک از تفویض اختیارات هر چه بیشتر به شهردار خبر داد و گفت: بر این اساس شهردار اراک خرید، تملک اراضی، ابنیه، املاک و همچنین فروش، واگذاری و تهاتر املاک تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال اختیار دارد.

عباس خسروانی افزود: با توجه به اینکه در بودجه امسال اعتبارات قابل توجهی در بخش خرید و فروش املاک دیده شده این اختیارات به شهردار کمک خواهد کرد در مدت باقی مانده نسبت به تحقق بودجه گام‌های اساسی‌تر برداشته شود.

وی ابراز کرد: شهردار در بخش انجام تمامی معاملات از جمله مزایده و مناقصه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال و در بخش سرمایه‌گذاری و تعریف پروژه‌های مشارکتی تا سقف یک هزار میلیارد ریال اختیار دارد.

خسروانی گفت: باتوجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم جذب سرمایه‌گذار و تعریف پروژه‌های مشارکتی است این تفویض اختیار به رایزنی هدفمندتر شهردار با صاحبان سرمایه کمک می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: شورا در راستای سیاست مولدسازی موافقت خود را با برگزاری مزایده فروش ۲۷ دستگاه خودرو فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از درآمد حاصله برای خرید اتوبوس‌های جدید و هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موافقت کرد.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر ، با رای حداکثری لایحه تفویض اختیار به شهردار اراک را به استناد تبصره بند ۱۴ از ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور مصوب سال ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی را مورد تصویب قرار دادند.

خسروانی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های شورا در دوره ششم اجرای طرح ممیزی املاک شهر است، عنوان کرد: به منظور تسریع در اجرای این پروژه با پیشنهاد شهرداری مبنی بر اعمال معافیت بهای خدمات پسماند املاک مسکونی و تجاری که با ممیزین املاک همکاری دارند با قید بازه زمانی تا پایان فعالیت شورای دوره ششم، موافقت کرد.