اقلید در هفته زمین پاک ، ترویج برنامه های پاکسازی و مدیریت پسماند

فارس_ همزمان با دوم اردیبهشت ماه به مناسبت آغاز هفته زمین پاک برنامه های متنوعی در شهرستان اقلید برگزار گردید ، علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از ترویج برنامه های مدیریت پسماند و پاکسازی طبیعت در آغاز این برنامه ها خبر داد.

کلمه نیوز_ نجاتی با گرامیداشت هفته زمین پاک افزود : اجرای برنامه پاکسازی اطراف شهر اقلید از پسماند با همکاری شهرداری اقلید و شبکه بهداشت و درمان اقلید ، برنامه پاکسازی از پسماند اطراف دانشگاه دولتی اقلید با حضور دانشجویان دانشگاه و پرسنل دانشگاه و سمن های زیست محیطی شهرستان و پاکسازی پسماند مناطق تفرجگاهی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید خاطر نشان کرد: تفرج گاه‌های آبشار تنگ براق ، قدمگاه سده ، چهل شهیدان دژکرد از جمله مناطقی است که توسط شهرداران و دهیاران روستاهها در برنامه ترویج مدیریت پسماند قرار گرفته است.

به گفته این مسوول همچنین اجرای برنامه آموزشی در مدرسه دخترانه شهید مسعودی شهر اقلید با همکاری اداره آموزش و پرورش اقلید، جهادکشاورزی ، شبکه بهداشت و درمان ، آبفاشهری در این مدرسه یکی دیگر از محورهای اصلی هفته زمین پاک در اقلید است.

نجاتی با بیان اینکه هفته زمین پاک در راستای پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش های محیط زیستی است گفت: به مناسبت هفته زمین پاک برنامه‌های متنوعی در راستای فرهنگ سازی هرچه بیشتر در بین آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. ️