یکی از نکات کلیدی سندتحول آموزش و پرورش تغییر نقش مدیران مدرسه است
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی جامع و کامل است که نباید وظایف جاری آموزش و پرورش را ذیل سند آورد بلکه لازم است مطابق با این سند برنامه عملیاتی آموزشی استان تدوین شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر نکات مهم سند تحول گفت: یکی از کلیدی ترین نکات سند تحول بنیادین تغییر نقش مدیران مدرسه از پشتیبانی به راهبری آموزشی است که توجه به آن در تدوین برنامه علمیاتی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میتوان به موفقیت مستمر و مداوم رسید که آینده آموزش و پرورش استان و تربیت نسل بعدی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد:باید گزارههای سند تحول به پروژههای متناسب تبدیل و با تقسیم کار تکلیف اجرایی هر دستگاه مشخص شود. استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان، بر لزوم آمادگی کامل برای برگزاری این امتحانات گفت: امتحانات نهایی نقش اساسی در آینده دانش آموزان استان دارد و ضریب قابل توجه این امتحانات در کنکور میطلبد آمادگی کاملی برای برگزاری استاندارد آزمونهای نهایی وجود داشته باشد.
وی بر پایداری کامل شبکه برق و وسایل سرمایشی حوزه ها در زمان برگزاری آزمون نهایی تأکید کرد و افزود: باوجود ۲۷۶ پروژه آموزشی با متوسط پیشرفت ۴۰ درصد در سطح استان برای تکمیل این پروژههای بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید تلاش شود علاوه بر منابع دولتی، با کمک ظرفیت صنایع استان، خیرین و مولد سازی اموال و املاک دولتی این اعتبار را تامین و این پروژهها را تا مهر سال آینده تکمیل کرد. وی اظهار داشت: در جلسات آینده شورای آموزش و پرورش بایستی مسائل شهرستانهای استان در حوزه آموزشی با حضور مدیران مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و این مسائل تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید مرتفع شود.
گفتنی است در این جلسه علاوه بر بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گزارشی از آمادگی آموزش و پرورش در زمینه برگزاری امتحانات نهایی ارائه شد و اداره کل نوسازی مدارس نیز آخرین گزارش از پروژههای نیمه تمام استان با پیشرفت متوسط ۴۰ درصدی را ارائه کرد.
پایان خبر/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰