مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی:

برگزاری کارگاه های تندخوانی و خبرنگاری کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از برگزاری کارگاه های تندخوانی و خبرنگاری کودک و نوجوان در این کانون خبر داد و گفت: پررنگ کردن فلسفه برای کودکان و نوجوانان از رویکرد های سال جاری کانون است.

احسان منصوری در نشست خبری با موضوع آغاز فعالیت های تابستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار” تابستونتو بساز” است، گفت: ۲۰خرداد زنگ فعالیت های رسمی کانون همزمان با سراسر کشور در مرکز شماره ۷ اراک واقع در داوران به صدا در خواهد آمد.

وی افزود: امسال پیش بینی شده بیش از هزار عنوان کارگاه در استان مرکزی برای کودکان و نوجوانان برگزار شود و این در حالی است که تاکنون ۱۷۲۴۳ عضو در کانون فعالیت می کنند.

منصوری با اشاره به برگزاری بیش از هزار عنوان کارگاه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی طی تابستان سال جاری، ابراز کرد: فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رده های سنی ۴ تا ۱۸ سال در ۶۰ فعالیت خلاصه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: محورهای فعالیت کانون شامل محورهایی همچون محور فرهنگی که در این بخش ۵۱۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در ۴۴ مرکز ثابت و ۵ مرکز سیار و پستی در استان برای استفاده مخاطبان در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دارد، می باشد.

وی اظهار کرد: در محور هنری نیز کانون با برگزاری انواع و اقسام کارگاه ها مانند نقاشی، عکاسی و نمایش و تئاتر و در محور ادبی با فعالیت های مختلف در حوزه داستان، شعر و نگارش خلاق در حال ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است.

منصوری آخرین کتابی که از استان مرکزی در انتشارات کانون منتشر شد را از کتایون آذرپی بود با نام ماجرای موشی عنوان و تاکید کرد: در صدد هستیم تا بتوانیم مجمعی را برای نویسندگان کودک و نوجوان در استان تشکیل دهیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: فعالیت های علمی کانون نیز ذیل محور فرهنگی تعریف شده و شامل چرتکه و فعالیت هایی از این قبیل می باشد.

منصوری اضافه کرد: رویکرد امسال ارتباط با خانواده ها است که برگزاری انواع کارگاه های مشاوره نیز برای خانواده در کانون تدارک دیده شده، ضمن اینکه رویکرد بعدی استفاده از حلقه های میانی و گروه های جهادی است.

وی بیان کرد: اگر زیرساخت لازم در حوزه ساخت مراکز و تامین نیروی انسانی در اختیار کانون قرار بگیرد حداقل تا ۱۵۰ مرکز و هزار کودک و نوجوان را می توانیم تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برگزاری اردو را به عنوان یک مولفه تربیتی و پرورشی مورد تاکید کانون دانست و اظهار کرد: برگزاری اردوی داخل و خارج شهری از دیگر برنامه های کانون در تابستان است، ضمن اینکه افزایش کانون یارها در باشگاه قاف که باشگاه ادبی است از دیگر برنامه‌ها تلقی می شود.

منصوری افزود: کانون یار اکنون حدود ۶۵ نفر می باشند که باید افزایش یابند و کانون یارها افردای هستند که بتوانند مدیریت نوجوان و همسالان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تابستان کانون از اول خرداد آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد، گفت: ۲۱۲ هزار و ۳۰۰ جلد آمار امانت کتاب است که در بین آنها ژانر ترس یا ژاتر علمی تخیلی برای نوجوانان در زمره کتاب های جذاب واقع شده اند. است

منصوری یادآور شد: فرهنگ خانواده ها در حوزه فلسفه برای کودک در حال بهبود است و همکاری هایی که بین کانون و آموزش و پرورش و سایر سازمان های مرتبط است بهتر شده که این نشان از فرایند شناخت بیشتر کانون در جامعه دارد.