نثاری: ایران همواره از حقوق خود دفاع کرده/آزادی حمید نوری اقتدارگرایانه بود

علیرضا نثاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آزادی حمید نوری و بازگشت وی به کشور، بیان کرد: در سطح کلان، جمهوری اسلامی ایران همواره صلح خواه بوده است و عملا زبان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، زبان صلح، آشتی و تعامل با همه کشورهای دنیا به جز مواردی که شرایط خاص خود را دارند، […]

علیرضا نثاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آزادی حمید نوری و بازگشت وی به کشور، بیان کرد: در سطح کلان، جمهوری اسلامی ایران همواره صلح خواه بوده است و عملا زبان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، زبان صلح، آشتی و تعامل با همه کشورهای دنیا به جز مواردی که شرایط خاص خود را دارند، بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در هیچ دعوا یا موضوعی که در سطح بین الملل علیه ایران بیان شده است، مقصر یک طرفه نبوده است و حتما مسئله‌ای از ناحیه دولتی یا گروهی علیه جمهوری اسلامی مطرح شده و ما حق خود دانسته‌ایم تا از مصالح جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کنیم. قطعا در این مسیر فراز و فرودهایی بوده است اما آنچه که با قاطعیت می‌توان به آن اشاره کرد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حقوق حقه خود در عرصه بین‌المللی با قاطعیت عمل کرده است. بازگشت آقای نوری به کشور نیز برخاسته از همین سیاست است. با زبان دیپلماسی در سایه اقتدار شاهد آزادی ایشان و بازگشت به کشور بودیم.

نثاری در پایان گفت: با تلاش‌های شهید رئیسی در دولت سیزدهم و تلاش‌های شخص شهید امیرعبداللهیان روند دیپلماسی و تعامل با تمام کشورهای دنیا با اقتدار در دولت سیزدهم جلو رفت. این سیاست اقتدارگرایانه سبب ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین المللی شد که دستاورد آن بازگشت آقای حمید نوری به کشور بود.

انتهای پیام