معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

رفع معضل زیست محیطی و آلودگی هوای اراک دغدغه رئیس جمهور شهید بود

مرکزی-کلمه نیوز-معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند، گفت: رفع معضل زیست محیطی و آلودگی هوای اراک دغدغه رئیس جمهور شهید بود.

سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم با اقدامات شبانه‌روزی، ۵۴ فلر پتروپالایشی کشور را برای نخستین‌بار خاموش کرد، افزود: رفع معضل زیست محیطی و آلودگی هوای اراک دغدغه رئیس جمهور شهید بود که همواره بر آن‌تاکید داشت.

وی اظهار کرد: ۱۰ صنعت مادر تخصصی مادر در استان مرکزی وجود دارد که وجود آنها برای کشور لازم است، اما فعالیت آنها آسیب‌هایی نیز به محیط زیست، آلایندگی جوی و افزایش بیماری‌ها دارد.

سلاجقه در خصوص پتروشیمی شازند هم گفت: این واحد رویکرد بسیار خوبی در ایجاد فضای سبز اتخاذ کرده و جزو نادرترین‌ها در فضای سبز صنعت کشور است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: پتروشیمی شازند در بازچرخانی فاضلاب و استفاده از ظرفیت‌های پسماندی خوب کار کرده است.

گفتنی است، در سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به شهرستان شازند، ضمن بازدید از پروژه زیست محیطی واحد R.O ، ایستگاه سیار پایش کیفیت هوا نیز افتتاح شد.