رییس ستاد دکتر زاکانی در بندرعباس:

ستاد دکتر زاکانی را به علت فساد ستیزی در مقابل گردن کلفت‌ها پذیرفتم

هرمزگان/ کلمه نیوز به نقل از ایرنا ،انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس (دفتر تحکیم وحدت) مناظره‌ای میان نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در هرمزگان برگزار کرد که نماینده چهار ستاد فعال در بندرعباس متشکل از ستاد های آقایان زاکانی، قالیباف، جلیلی و پزشکیان در این مناظره حضور یافتند.

پرویز سالاری نماینده “علیرضا زاکانی” کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» در هرمزگان به عنوان سخنران اول، در این مناظره گفت: یکی از دلایل اصلی که مسئولیت ستاد دکتر زاکانی در بندرعباس را پذیرفتم  فساد ستیزی در مقابل گردن کلفت ها بود، اولین اقدام وی نیز در قضیه دانشگاه آزاد که منجر به شناسایی و افشای فساد مالی شدید جاسبی در این نهاد شد. موضوع فساد مالی آقای حسین فریدون برادر رئیس دولت دوازدهم از دیگر افشاگری هایی بود که دکتر زاکانی انجام داد.

وی ادامه داد:در زمان وزارت آقای پزشکیان سوالات آزمون دستیاری پزشکی لو رفت و فروخته شد و همچنین افشای کرسنت، قرارداد نفتی در زمان وزارت آقای زنگنه و مسئله مهم برجام بود که دکتر زاکانی در آنها ورود کرد. آقای زاکانی در برنامه‌های خود نشان داد هم کارنامه و هم برنامه دارد. برنامه مقابله با تبعیض و فساد که در حضور سه ساله خود در شهرداری تهران ثابت کرده است.

شیفته صراحت، صداقت و شجاعت دکتر زاکانی شدم

سالاری  ادامه داد:دکتر زاکانی را  از دوره‌ای که دانشجو و عضو بسیج دانشجویی بود می شناختم .اما بعد از قائله‌ کوی دانشگاه که دکتر زاکانی توانست با مدیریت خاصی آن توطئه‌ای را نابود کند، با توجه به صراحت، صداقت و شجاعتی که داشتند شیفته وی شدم و از زمان تشکیل جبهه تحول‌خواهان توسط وی و جدایی از شاخه اصولگرایان سنتی، فعالیت خود را در این جبهه آغاز کردم.

بیشتر بیلبوردها تجاری شده اند؛ سطح شهر بندرعباس بوی انتخابات نمی‌دهد

سالاری با انتقاد از تبیلغاتی فضای شهری بندرعباس در این دوره از انتخابات، بیان کرد: سطح شهر بندرعباس متاسفانه بوی انتخابات نمی دهد، تابلوهای شهری بیشتر تجاری هستند، انتظار می‌رود که فرماندار، استاندار و مسئولان امر در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای حضور مردم در این فرصت باقی مانده توجه ویژه ای به تبلیغات فضای شهربندرعباس داشته باشند

وی با بیان اینکه تشکیل دولت اسلامی و ادامه کار دولت شهید جمهور رئیسی در دستور کار دکتر زاکانی است، افزود: شفافیت از اصول دکتر زاکانی است.

امروز مردم از عدم شفافیت و وجود تبعیض رنج می برند که آقای زاکانی طی برنامه های ویژه که برای حوزه های انرژی، مسائل فرهنگی و آموزش دارد در صدد رفع تبعیض است.

وی آموزش را نه به عنوان یک نهاد هزینه ای بلکه به عنوان یک نهاد سرمایه‌ای می داند و اعتقاد دارد که باید از آموزش و پرورش آغاز کرد و مهمترین نکته ای که مغفول واقع مانده مسئله فرهنگی است که اگر در حوزه فرهنگ در مسیرانقلاب که یک جنس فرهنگی دارد حرکت کنیم قطعاً در حوزه معیشت ، اقتصاد و حوزه‌های مختلف شاهد آرامش و امنیت خواهیم بود.

رئیس ستاد دکتر زاکانی در استان هرمزگان، با بیان اینکه، “پاک باش و خدمتگزار” اصول اصلی دکتر زاکانی است، افزود: لازمه خدمت کردن به مردم پاک بودن است .قطعاً با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه‌ای را پاک کرد . در دولت روحانی آقای حسین فریدون برادر رئیس جمهور و برادر آقای جهانگیری بازداشت شدند و در نهایت برجامی که حتی آقای شمخانی از متن آن اطلاع نداشت به امضا رسید .

در برجام همه چی دادیم اما آنها پاره‌اش کردند، گفتمانی که متاسفانه در هشت ساله دولت روحانی ضرر زیادی به کشور وارد کرد و یک دولت بدهکار را تحویل دولت بعدی داد.

مبارزه با فساد اولویت دکتر زاکانی است

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اولویت دکتر زاکانی است، تصریح کرد: برای دکتر زاکانی در راه مبارزه با فساد ، فرقی ندارد که اصولگرا باشد یا هر جناح دیگری، رحیمی معاون اول آقای رئیس جمهور را اول دکتر زاکانی گرفت. بعد یقه برادر آقای رئیس جمهور و به همین ترتیب یقه، بقیه را گرفت و به پاسخگویی کشاند.

سالاری تاکید کرد: یکی از نکات خیلی مهم که متاسفانه رعایت نشده تاکنون و آقای زاکانی دنبال آن است که انشاالله رعایت کند. تبعیض در یارانه به ویژه یارانه‌های انرژی است، میزان برقی که یک خانواده در مرکز استان یا مرکز کشور مصرف می‌کند با میزان برقی که یک خانواده در روستا زندگی می‌کند متفاوت است،شاید بتوان گفت برخی افراد در شهرها ۱۰ برابر یک خانوار روستایی مصرف می کنند که این تبعیض است، برای دریافت میزان یارانه انرژی یکی از برنامه‌های آقای دکتر زاکانی یک رقم یارانه‌ای به اعتبار طلا است که بعضی ها متاسفانه در فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی بد گفتند، اینطوری چهره خدوم و فساد ستیزی را تخریب می‌کنند.

کلام دکتر زاکانی این است، که با توجه به ارزش جهانی که طلا دارد یارانه انرژی ۲۲ میلیون تومان در سال به هر خانواده تعلق خواهد گرفت که در چنین شرایطی یک خانواده روستایی ممکن است از این یارانه یک میلیون تومان و یک خانواده در مرکز بیشتر از میزان یارانه استفاده و مجبوربه پرداخت مازاد آن خواهد شد.

زاکانی با مسائل و مشکلات هرمزگان بیگانه نیست

وی با بیان اینکه دکتر زاکانی با مسائل و مشکلات استان بیگانه نیست، افزود: زاکانی طی سفری که در سال ۹۱ و ۹۲ به بندرعباس داشت از محلات فقیر نشین بازدید کرد و بعد از نماز جمعه در بندرعباس اعلام کرد که خیلی متاسفم برای شهری که در کنار دریا است و چنین محلات و فاضلاب رها شده ای دارد، در آن زمان پس از انتشار صحبت های زاکانی در برخی نشریات بندرعباس، فریاد فرماندار وقت درآمد.

سالاری با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق کالا و سوخت دکتر زاکانی برنامه دارد، گفت: در بحث قاچاق سوخت و قاچاق کالا برای نقاط مرزی مانند هرمزگان شرایط خاص در نظر گرفته خواهد شد و همچنین برای تامین سوخت مردم نیز آقای زاکانی برنامه ای برای قیمت سوخت از سه هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان دارد که قابلیت اجرا دارد.

ورود تاکسی های برقی منجر به قیام مافیای خودرو داخلی برعلیه زاکانی شد

وی با اشاره به برنامه های دکتر زاکانی در سیاست خارجه گفت: قطعا سیاست خارجی دکتر زاکانی مبتنی بر اقتدار، عزت و عظمت هست و ادامه کار شهید جمهور رئیسی که ثابت کرد بدون برجام می توانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم، نمونه آن عضویت ایران در بریکس و شانگهای است، دکتر زاکانی در قامت یک شهردار توانست پول های ایران که از سال ۹۲ در هشت سال دولت روحانی در کشور چین بلوکه شده بود را بگیرد.

وی به عنوان یک مدیر شهری رفت در چین و پول‌های بلوکه شده را اتوبوس، تاکسی و ناوگان برقی وارد کرد که مافیای خودروهای داخلی بر علیه وی قیام کردند.

اتوبوس های برقی و واگن های برقی که حاصل مدیریت صحیح خارجی دولت شهید جمهور بود که توانستیم بدون برجام و بدون ارتباط با آمریکا به بخشی از منابع و سرمایه‌های خود دست پیدا کنید

سالاری تصریح کرد: آقای زاکانی در زمانی که در شهرداری تهران بود ،شفافیت مالی و حساب داشت، برای اولین بار شهرداری تهران در ۲ سال گذشته به ویژه سال ۱۴۰۲ بودجه را به طور کامل تحقق بخشید و مهمترین نکته ای که تدوین کرد این بود که بودجه تهران به ۱۰ برابر افزایش یافت و باعث شد که شهرداری یک شهر بدهکار به شهر بستانکار تبدیل شود.

ساخت ۲۰ هزار مسکن در بافت فرسوده شهر تهران یکی دیگر از اقدامات موثر دکتر زاکانی در زمان شهرداری‌اش است.

پایان خبر/