از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟/ارزیابی مناظره سیاسی

به گزارش ایسنا، دوشنبه شب- چهارم تیر ۱۴۰۳ چهارمین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با محوریت سیاسی و با عنوان «ایران در جهان امروز» در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که گزارش کامل این مناظره را می توانید در این لینک مرور کنید. در پایان چهارمین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات […]

به گزارش ایسنا، دوشنبه شب- چهارم تیر ۱۴۰۳ چهارمین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با محوریت سیاسی و با عنوان «ایران در جهان امروز» در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که گزارش کامل این مناظره را می توانید در این لینک مرور کنید.

در پایان چهارمین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ هر کدام از نامزدها نظر خود را درباره این مناظره مطرح کردند.

* محمد باقر قالیباف پس از شرکت در چهارمین مناظره با پنج کاندیدای دیگر این انتخابات با اشاره به اینکه  امشب بحث در حوزه سیاست خارجی بود، افزود: سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی و بالعکس است و رفع تحریم و خنثی سازی تحریم دو موضوع مهم برای مردم است.

وی با یادآوری اینکه طرف ما در موضوع هسته ای، آمریکا است که در تاریخ قبل و بعد از انقلاب به دنیا نشان داده که در عملکرد و گفتارش صادق نیست، گفت: معتقدیم که باید طبق اقدام «پا یا پای» عمل کنیم. مصمم به دنبال کردن این مسیر با اولویت در حوزه سیاست خارجی هستم، البته مهمتر از آن استفاده از توان داخلی کشور است تا اجازه کوچک تر شدن سفره مردم به خصوص برای افراد حقوق بگیر ثابت را ندهیم.

* امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بعد از اتمام چهارمین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات که با  موضوع سیاسی برگزار شد، با بیان اینکه دولت مردم با دیپلماسی عمومی و گفتگوی ملل شکل گرفته است، گفت: ابتدا دولت باید با مردم خود به خوبی گفتگو کند و این گفتگو تبدیل به گفتگوی بین مردم با کشورهای همسایه شود. در بنیاد شهید این کار را تحت سیاست ایثار و شهادت انجام دادیم و این برنامه ابتدا جنبه فرهنگی و سپس اقتصادی پیدا کرد.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید بخش های خصوصی و تعاونی کشور با کشورهای منطقه، شرکت های منطقه‌ای به صورت ملت یکپارچه تشکیل دهند؛ اینگونه نیاز کشورهای منطقه را برطرف میکنیم و آنان نیز برنامه های ما را برطرف میکنند.

* علیرضا زاکانی هنگام خروج از سازمان صدا و سیما، گفت: مردم عزیز مناظره چهارم هم پایان یافت و معلوم شد دوستان عزیزی که دارای کارنامه و پیشنه‌ای هستند، از آن دفاع می‌کنند و دارای برنامه‌ای هستند که مبتنی بر تحول بزرگی برای منزلت‌یابی ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان هستند. که با قدرت و انسجام و با ایجاد شراکت مردم در ثروت داخلی، رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: جز از این مسیر به قله‌های افتخار راهی نیست. برنامه هایم را ارائه کردم و امید دارم هشتم تیر پای صندوق رای حاضر شوید. حضور پای صندوق‌های رای، رای به شهدای پرواز اردیبهشت و مکتب امام (ره) و همپیمانی برای ساختن ایران است. 

* همچنین سعید جلیلی در جمع خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مناظره، گفت که امشب بحث‌های خیلی خوبی درباره استفاده حداکثری از فرصت‌های سیاست خارجی مطرح شد. برای این موضوع برنامه‌های مفصل و جدی داریم تا سیاست خارجی در زندگی، امنیت، حقوق و منافع مردم خود را نشان دهد. سیاست خارجی یکی از بسترهای مهم تامین معیشت مردم است تا مردم اشتغال، درآمد و ارزآوری بیشتری در سایه امنیت و عزت بدست آورند.

وی تصریح کرد: امروز کشور در موقعیت کم نظیر تاریخی به لحاظ استفاده از فرصت‌های سیاست خارجی است که فهم این موضوع و برنامه ریزی برای استفاده از آن اهمیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی نیز در ارزیابی خود از مناظره چهارم با بیان اینکه امشب مناظره خوبی بود و حس مناظره در این گفت‌وگوها ایجاد و بحث‌ها جدی‌تر شد.، افزود: به‌ویژه که گفتیم مسائل خارجی امتداد مسائل داخلی است و تا آن مسائل داخلی را حل نکنیم، تفاهم ملی ایجاد نکنیم و دل مردم را راضی نکنیم، همبستگی ملی را تشویق و تقویت نکنیم در سیاست خارجی هم موفقیت چندانی نخواهیم داشت. 

این کاندید ریاست جمهوری ادامه داد: ظرف ۳ تا ۴ روز آینده مردم باید مقداری از قضاوت و داوری قبلی فاصله گیرند و بحث‌ها را جدی‌تر تعقیب کنند. امیدوارم آنچه که خیر و صلاح است با تمرکز بر توانایی افراد، سوابق آنان و نوع نگاه و رویکرد آنان به مسائل داخلی و خارجی و جدای از فشارها و تشویق‌ها و رنگ‌ و روها، پیش روند تا پشیمان نشوند.

* در پایان چهارمین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات که با موضوع سیاسی و با عنوان «ایران در جهان امروز» برگزار شد، مسعود پزشکیان با بیان اینکه مناظره خیلی جدی بود، اظهار کرد: آنچه نگاه‌مان بوده و هست این است که باید حتماً در داخل موضوع وحدت و انسجام را حل کنیم و با این نوع گفت‌گوها، دعوا کردن‌ها و همدیگر را محکوم کردن‌ها نخواهیم توانست مشکل را حل کنیم.

وی افزود: من در مناظره از حضرت علی(ع) برای نامزدها گفتم و گفتم که ایشان فرمودند بروید در خانه‌های خود قایم شوید و اول مشکلاتتان را حل کنید و بعد ببینید آیا می‌توانید کاری کنید؛ در نتیجه راه حل اصلی حل مشکلات کشور در گام اول ایجاد وحدت و انسجام در داخل و در دست برداشتن از تهمت زدن به همدیگر است و قدم دوم این است که ارتباطات و مشکلات خودمان را با دنیای خارج حل کنیم؛ این حل مشکل نیز با رعایت توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر عزت حکمت و مصلحت، طبیعتاً از همسایگان شروع می‌شود و سپس با دنیایی که با آن زندگی می‌کنیم.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟/ارزیابی مناظره سیاسی

***

سعید جلیلی در اجتماع بزرگ حامیان و هوادارانش در میدان امام حسین (ع) در تهران خاطرنشان کرد: آیا می‌شود سرنوشت کشور را به اینکه چه کسی در آمریکا روی کار می آید گره زد؟ راهبرد فشار حداکثری آمریکا شکست خورد اما برخی با نگاه خودتحقیری می‌گویند آمریکا خود نخواست. مشکلات و آسیب ها را می شناسیم و ضعف را با قدرت و شجاعت برطرف می کنیم. هنوز سر کار نیامده می ترسند و مردم را می ترسانند، اما به قول شهید سلیمانی، ترامپ قمارباز حریف تو ماییم. شعار ما فقط چند جمله قشنگ نیست. این حاصل برنامه ها و رویکرد ما از فرصت ها و آسیب هاست. این ایران جهش فقط با ایفای نقش پر شکوه مردم میسر م یشود این همان نگاه شهید رئیسی بود که با عبای خاکی و کفش گلی میان مردم حاضر می شد و جان خود را در این راه فدا کرد.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟/ارزیابی مناظره سیاسی

* اظهارات و سخنان سیزدهمین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

ادامه دارد…