مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله استان مرکزی:

آبرسانی مستمر به «حیات وحش هفتاد قله» در فصل گرما

مرکزی-کلمه نیوز-مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله استان مرکزی از آبرسانی مستمر به حیات وحش پارک ملی هفتاد قله در فصل گرما خبر داد.

مجید میراکبری افزود: هدف از اجرای این طرح تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه بوده، تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه کلیه مخازن اب منطقه بدلیل کمبود اب چشمه ها تخلیه شده بود ابرسانی با یک دستگاه تانکر در چند روز اخیر بصورت مستمر و دردوشیفت شبانه روزی ادامه دارد.

میراکبری گفت: مخازن این منطقه گنجایش حجم اب در حدود ۲۰۰ هزار لیتر دارد که تا ظهر چهارشنبه ۲۰ تیرماه ابگیری مخازن تکمیل خواهد شد واین حجم اب برای مدت ۲۰ روز حیات وحش این منطقه کفایت می کند.

مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله تاکید کرد: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تامین نگردد، حیات وحش برای تامین آب مجبور به مهاجرت می‌شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گندزدایی می‌شود.

گفتنی است پارک ملی و منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک با مساحت ۹۷ هزار و ۴۳۷ هکتار، از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شود.