سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خبر داد:

اهمیت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ویژه شاغلان و فعالان حوزه گردشگری / فارس نه تنها در منابع و جاذبه ها گردشگری بلکه در نیروهای متخصص و متعهد جایگاه ویژه ای در ایران دارد 

فارس_ سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر اهمیت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ویژه شاغلان و فعالان حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: ارتقا سطح علمی منابع انسانی از نیازهای اصلی گردشگری است و همواره مورد توجه بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد از این رو استمرار دوره های آموزشی در دستور کار است.

کلمه نیوز_ محسن ضیایی امروز دوم مردادماه ۱۴۰۳ در کارگاه یک روزه مهارت آموزی زنان شاغل در حرفه خانه داری واحدهای اقامتی استان فارس که در هتل بزرگ شیراز برگزار شد ، گفت: استان فارس نه تنها در منابع و جاذبه ها و تاسیستات گردشگری جایگاه ویژه ای در دنیا و ایران دارد بلکه نیروهای متخصص و متعهد فعال در حوزه گردشگری در این استان هم از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

ضیایی با بیان اینکه همانگونه که توجه به زیرساخت ها و بازاریابی در حوزه گردشگری ضروری است ،توجه به نیروهای انسانی در این حوزه نیز از اهمیت به سزایی برخورد است افزود: نحوه برخورد و رفتار شاغلین در اماکن اقامتی و گردشگری تاثیر مهمی در ذهنیت و ماندگاری گردشگران دارد از این رو استمرار دوره های آموزشی ویژه برای تمامی افرادی که به صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط هستند امری ضروری است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری سومین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی در شیراز اشاره کرد و گفت: از ویژگی های امسال این جشنواره ، بین المللی بودن و جایزه ویژه شیراز است که با توجه به این موضوع باید تلاش کنیم که مانند همیشه استان فارس در قله باشد و جشنواره ای متناسب با داشته های گردشگری و فرهنگی این مرز و بوم برگزار نماییم.

ضیایی همچنین افزود: طبق برنامه ریزی ها انجام شده مقرر است چندین پیش جشنواره و همایش و رویداد با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری و مرتبط با مباحث این جشنواره بین المللی در سطح استان برگزار گردد.

در ادامه این مراسم زهرا یقطین مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس نیز طی سخنانی گفت: خوشبختانه صنعت هتلداری استان در اختیار انسان های فهیم، متخصص و متعهدی است که طی سال ها خوش درخشیده است که آمار حضور گردشگران و رضایتمندی آن ها نشان از این موضوع دارد و جای تقدیر است.

او با ابراز خورسندی از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی گردشگری ویژه فعالان و زنان شاغل در این حوزه افزود: بی تردید برگزاری این دوره ها تاثیر به سزایی در ارتقا سطح آگاهی شرکت کنندگان و در مرحله بعد رضایتمندی گردشگران خواهد داشت.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم شکل گیری شوراهای مشورتی واتاق های فکر برای ارتقا وضعیت شغلی بانوان در حوزه گردشگری شد و گفت: جا دارد در صنوف و تشکل های گردشگری و هتلداری مشاور امور بانوان شکل گیرد.

بنابر این گزارش حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های آموزش تخصصی برای مشاغل حوزه گردشگری و صنعت هتلداری تاکید کرد و خواستار تداوم و استمرار این دوره های آموزشی شد.

او گفت: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای شاغلین در حوزه گردشگری و هتلداری باید مستمر باشد و این دوره ها هر ماه و با آیتم های مشخص برگزار گردد.

سیادتان در ادامه سخنانش هم از ارایه خدمات رفاهی ویژه به کارکنان و شاغلین صنعت هتلداری فارس خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده با استان های مازندران، اصفهان و جزیره های کیش و قشم مقرر شده که اقامت کارکنان و شاغلین هتل های فارس در این مناطق با ۷۵ درصد تخفیف انجام شود.

گفتنی است کارگاه آموزشی یک روزه مهارت آموزی زنان شاغل در حرفه خانه داری واحدهای اقامتی استان فارس با همکاری انجمن حرفه‌ای مؤسسات آموزشی گردشگری ، جامعه هتلداران استان فارس ،انجمن حرفه ای اقامتگاههای سنتی استان و انجمن حرفه ای اقامتگاه‌های بومگردی استان با حضور بیش از ۶۰ نفر شرکت کننده در هتل بزرگ شیراز برگزار شد.شرکت کنندگان در این کارگاه یک روزه به صورت تئوری و عملی آموزش های تخصصی لازم را کسب کردند.