مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی :

توانمند سازی ظرفیت های فرهنگی،هنری و قرآنی مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار دارد

مرکزی-کلمه نیوز-احمد مقیمی مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوازدهمین سفر استانی خود به استان مرکزی اظهار داشت: انجام سفرهای استانی با هدف تبیین ۱۴ طرح آموزشی و حمایتی قرارگاه عدالت فرهنگی در شهرستانهای محروم و کم برخوردار صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی به عنوان استان امامین یکی از استانهای نخبه پرور است که هنرمندان بسیاری را در خود پرورش داده است این در حالیست که متولیان فرهنگی در راستای توزیع عادلانه منابع در بخش های مختلف فرهنگی و هنری باید با دقت بیشتری عمل نمایند.

مقیمی تصریح کرد:ظرفیت ها توانمندی های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح کشور وجود دارد که می طلبد با برنامه ریزی دقیق در راستای شناسایی و تقویت آنها گام برداشت.

مقیمی تاکید کرد :افزایش سرعت توسعه و پیشرفت فرهنگی در استانها از جمله اهداف تشکیل قرارگاه عدالت فرهنگی می باشد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از جمله برنامه های قرارگاه عدالت فرهنگی به منظور حمایت از هنرمندان مناطق مختلف کشور بخصوص مناطق کم برخوردار اجرای«طرح قلم» می باشد که با اجرای آن دو گروه نویسندگان کتاب و خبرنگاران مورد حمایت بیشتر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: اجرای صحیح این طرح می تواند از هدر رفتن سرمایه ها در بخش چاپ کتاب جلوگیری کند و برگزاری دوره های مهارت افزایی برای فعالان عرصه خبر می تواند مشکلات حوزه خبر را نیز به حداقل برساند.

مقیمی اجرای طرح خرید آثار هنرمندان رشته های مختلف هنری در مناطق محروم،شناسایی روستاهای قرآنی،حمایت از موسسات فرهنگی و هنری شهرستان‌های کم برخوردار و اجرای دوره‌‎های آموزشی مانند ادبیات طنز و تاریخ شفاهی را از دیگر برنامه‌های اجرایی قرارگاه محرومیت‌زدایی در راستای اجرای عدالت فرهنگی عنوان کرد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،تاکید کرد: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها به عنوان افراد امین و کارشناسان این عرصه می باشند چرا که بهتر از هر فردی با معضلات مختلف شهرستان و نویسندگان با تجربه آشنا هستند .