معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

افقی تازه در ارتقا خدمات تشخیصی پاتولوژی در بیمارستان شریعتی

هرمزگان/ کلمه نیوز-معاون درمان دانشگاه گفت: یک دستگاه میکروسکوپ تحقیقاتی مدل LABOMED CXRS به ارزش 9 میلیارد ریال، از سوی معاونت درمان دانشگاه به بیمارستان شریعتی بندرعباس اختصاص یافت و این بیمارستان برای اولین بار مجهز به دستگاه میکروسکوپ تحقیقاتی شد.

دکتر کمالی افزود: معمولا بافتهایی که به بخش پاتولوژی ارسال می شوند از نظر بدخیم بودن مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند، به اینگونه که بعد از تشخیص پزشک پاتولوژیست جهت مشخص نمودن نوع درمان IHC یا ایمنوهیستوشیمی برای بافت گذاشته می شود تا هم به درمان و هم به نوع درمان دقیق دست پیدا کرد.

دکتر کمالی با اذعان اینکه در بعضی مواقع پزشک معالج هنگام جراحی به مواردی بر می خورد که نیاز به تشخیص سریع می باشد که آیا بافت برداشته شده بدخیم است یا خیر، لذا نمونه کوچکی از آن به بخش پاتولوژی جهت آزمایش ارسال می شد گفت: با اختصاص یافتن این دستگاه به بیمارستان شریعتی، نیازی به ارسال نمونه های پاتولوژی به آزمایشگاه های سطح شهر نیست و در خود بیمارستان بررسی تشخیصی نمونه انجام میشود.

دکتر کمالی گفت : از مزایای مهم این دستگاه میکروسکوپ، علاوه بر کمک به تشخیص نمونه های پاتولوژی، کمک به آموزش است چرا که ازطریق آن همکاران پاتولوژی بهتر می توانند به سایر همکاران و رزدینتهای پاتولوژی، آموزش های لازم را ارائه دهند.

همچنین با اضافه شدن این دستگاه تست هایی اعم از تست پاپ اسمیر و  تست نمونه های پاتولوژی بافتها برای تشخیص سرطان های زنان با تعرفه دولتی در بیمارستان شریعتی انجام می پذیرد.

پایان خبر/