در اراک برگزار شد،

نشست هم اندیشی و عملیات رسانه ای پنج در پنج

مرکزی-کلمه نیوز-نشست هم اندیشی و عملیات رسانه ای پنج در پنج به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد ماه روز ایثار و مقاومت اراک در صدا و سیمای استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست نجمی مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی گفت: واقعه ۵ مرداد روز ایثار و مقاومت مردم اراک و یکی از مسائل مهم شهر اراک به عنوان هویت آن است.

وی افزود:بهانه های هویتی برای مردم به لحاظ شناسایی سوژه و پرداختن به آن مهم هستند و واقعه ۵ مرداد مطالب ناگفته بسیاری برای پرداختن دارد.

در ادامه جلالی مسئول پژوهش واقعه ۵ مرداد، گفت: اراک حدود ۲۸۰۰ شهید دارد که حدود ۲۰۰ شهید در واقعه ۵ مرداد شهید شدند.

وی افزود: ۵ مرداد سالروز بمب باران ۵ کارخانه شهر اراک و یک روز هویتی برای اراک است و در واقع سه حادثه مهم طی سه سال مختلف در روز ۵ مرداد برای اراک در زمان دفاع مقدس رخ داده است.

مسئول پژوهش واقعه پنج مرداد، ابراز کرد: اراک در دوران دفاع مقدس ۵۷ بار بمب باران می شود که ۲۸ بار منجر به شهادت شهروندان اراکی می شود و طی دوران دفاع مقدس اراک، ۹۲۱ جانباز و شهید داده که شامل ۱۵۱ شهید و ۷۶۱ جانباز می شود و از این تعداد ۸۷ شهید و ۲۹۰ جانباز در ۵ مرداد ۶۵ و در زمان بمب باران کارخانه های اراک به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل می آیند.

وی گفت: طی دوران دفاع مقدس کارخانه های اراک ۲۸ بار بمب باران می شود و روز ۵ مرداد ۵ کارخانه آلومینیوم، هپکو، واگن پارس ، ماشین سازی و آذرآب، که بیشترین شهید را واگن پارس و آلومینیوم داده اند بمب باران می شود.
وی تاکید کرد: باید برای زنده نگه داشتن روز ۵ مرداد، روز ایثار و مقاومت اراک بیش از پیش تلاش شود.