اجرای برنامه‌های هفته بهزیستی با شعار «نهضت حسینی، خدمت مردمی» در شهرستان فراشبند

فارس_ سرپرست اداره بهزیستی شهرستان فراشبند بیان داشت: نهضت حسینی خدمت مردمی به عنوان شعار هفته بهزیستی معرفی شده است، امسال قرار است بزرگداشت هفته بهزیستی از ۳۰ تیرماه لغایت ۵ مردادماه در سراسر کشور برگزار شود.

کلمه نیوز_ روح الله پورقربانی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان فراشبند فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و اظهار داشت: قانون تشکیل سازمان بهزیستی با تلاش و پیگیری شهید فیاض بخش در ۲۴ تیر ماه سال ۵۹ در مجلس به تصویب رسید و سازمان بهزیستی به شکل سازمانی کنونی مولود انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قبل از انقلاب هم فعالیت‌های خدمات اجتماعی و رسیدگی به امور معلولین رایج بود اما شکل سازمانی نداشت و این خدمات بعد از انقلاب سازماندهی پیدا کرد و در سازمان بهزیستی به شکل فراگیر و گسترده به مردم ارائه شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین درس عاشورا ایثارگری و اصلاح اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در این راستا خدمت‌رسانی به مردم به عنوان یکی از راهبردهای سازمان بهزیستی در قالب شعار مشخص و انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بهزیستی با شعار نهضت حسینی، خدمت مردمی برگزار می‌شود، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته بهزیستی در شهرستان فراشبند، برپایی میز خدمت مردمی است و این میزها به شکل همزمان در مکان‌های عمومی مانند مساجد، اداره بهزیستی با حضور سایر دستگاه‌های اجرایی همراه و همکار سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در همین راستا ادامه داد: غبار روبی از شهدا،اعطای وام اشتغال به ۳۵نفر از توان خواهان ،کارگاه های آموزشی، تهیه جهیزیه جهت ۱۳نفر، غربالگری رایگان بینایی و شنوایی، میز خدمت در مصلای نماز جمعه، بازدید از منزل مددجویان، بازدید از مسکن درحال ساخت، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات جامعه هدف، برپایی نمایشگاه تبیین خدمات بهزیستی، دیدار با مسئولین، ارائه خدمات مشاوره‌ ای رایگان، ارائه گزارش عملکرد سرپرست اداره بهزیستی شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه می باشد.

پورقربانی عنوان کرد: امیدواریم با ارائه برنامه‌ها و خدمات ویژه به جامعه هدف و آگاه‌سازی بیشتر مردم، شاهد رشد و شکوفایی مددجویان در این هفته باشیم.

خبرنگار/ فاطمه شعبانی