رئیس شورای اسلامی شهر شهباز:

ضوابط زیست محیطی در معدن مجاور شهر شهباز رعایت نمی‌شود

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس شورای اسلامی شهر شهباز گفت: یکی از چالش‌های اساسی مدیریت شهری شهباز وجود یک معدن در مجاورت این شهر است، زیرا ضوابط زیست محیطی در آن رعایت نمی‌شود.

حسین اکبری افزود: متاسفانه بار دیگر مسولین مربوطه بدون اطلاع رسانی به مردم و شهرداری و بخشداری قره کهریز عملیات آتش باری را در معدن رازون انجام دادند که این انفجارها در معدن باعث رعب و وحشت بین مردم شده است.

وی ابراز کرد: متاسفانه فاصله این معدن تا محدود قانونی شهر شهباز کمتر ۱۰۰ متر است درصورتی که برابر با ضوابط زیست محیطی سازمان محیط زیست می‌بایست فاصله اینگونه معادن از شهر ها ۱۵۰۰متر باشدو ترددهای ماشین سنگین معادن در داخل محدوده شهری صورت می‌گیرد و سلب و آسایش و رفاه عمومی شهروندان را تحت ثاثیر قرارداده و وجود این معدن در مجاورت شهر با موضوع توسعه شهری در تضاد است.

اکبری خاطر نشان کرد:از دستگاه‌های امنیتی ،اطلاعاتی و قضایی انتظار می‌رود صدای مردم شهباز را بشنوند و قبل از هرگونه حادثه یا پیشامد احتمالی پیشگیری های لازم را انجام دهند

رئیس شورای اسلامی شهر شهباز در پایان گفت : هرگونه تردد ماشین های سنگین معادن در محدود و بلوار شهری شهر شهباز ممنوع است و پلیس راه و راهور و نیروی انتظامی براساس قانون نباید اجازه تردد اینگونه ماشین ها را در معابر شهری بدهند.