مدیر جهاد کشاورزی سپیدان مطرح کرد:

تفرجگاه های سپیدان دارای ظرفیت تولید ۸۰۰ تن ماهی

فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از وجود ظرفیت تولید ۸۰۰ تن ماهی سردآبی در تفرجگاه های این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ تفرجگاه در تولید ماهی قزل آلا فعال هستند.

کلمه نیوز_ شهاب الدین صالحی با اذعان به اینکه در حال حاضر در مجوعه های فعال سالانه بیش از ۳۰ تن ماهی تولید می شود، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ تفرجگاه شناسایی شده که مستعد پرورش ماهی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با همکاری و هماهنگی  بخش خصوصی تلاش می کنیم پرورش ماهی در تفرجگاه ها رونق یابد، اظهار کرد: افزایش تولید ماهی، استفاده بهینه از آب کشاورزی، اشتغالزایی، عرضه مستقیم ماهی به خانوارها و غنی شدن آب کشاورزی از جمله مزایای این اقدام است.

صالحی با بیان اینکه تولید ماهی در تفرجگاه نقش بسزایی در فرهنگ سازی برای ترویج مصرف این محصول ارزشمند غذایی دارد، ابراز کرد: ماهی تازه در عمده این تفرجگاه سرو و عرضه می شود به همین دلیل توسعه پرورش ماهی امری بهینه به نظر می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با یادآوری اینکه این شهرستان از بزرگ ترین تولید کنندگان ماهی در استان های غیر ساحلی است، افزود: سالانه بیش از ۴۵۰۰ تن ماهی سردآبی در این شهرستان تولید می شود که بهره گیری از نعمت های طبیعی و خدا دادی امکان افزایش ۲۰ درصدی میزان تولید این محصول را فراهم خواهد ساخت.

وی بر ضرورت هدایت و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی به جهت توسعه صنعت شیلات و آبزیان در شهرستان سپیدان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تعاملات خوب استانی و شهرستانی شاهد تحقق اهداف مد نظر در این حوزه باشیم.