استیون اسپیلبرگ «جنگ‌های کولا» را می‌سازد

گروه فرهنگی: استیون اسپیلبرگ پسر طلایی هالیوود با همکاری شرکت سونی، فیلم تازه جاد آپاتوو را تهیه می‌کند.به گزارش  صبا، درام اجتماعی با نام «جنگ‌های کولا» به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ جلوی دوربین می‌رود.   همانطور که از نام فیلم پیداست، خط اصلی داستان آن درباره رقابت‌ها و جنگ‌های دو شرکت بزرگ نوشابه‌سازی است.در دو دهه […]

گروه فرهنگی: استیون اسپیلبرگ پسر طلایی هالیوود با همکاری شرکت سونی، فیلم تازه جاد آپاتوو را تهیه می‌کند.به گزارش  صبا، درام اجتماعی با نام «جنگ‌های کولا» به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ جلوی دوربین می‌رود.
 

همانطور که از نام فیلم پیداست، خط اصلی داستان آن درباره رقابت‌ها و جنگ‌های دو شرکت بزرگ نوشابه‌سازی است.در دو دهه هفتاد و هشتاد میلادی دو شرکت نوشابه سازی کوکاکولا و پپسی کولا در رقابتی سخت و تنگاتنگ تلاش داشتند بازار نوشیذنی را در اختیار و سلطه خود بگیرند.
این درگیری و تنش در اواسط دهه هشتاد میلادی به اوج خود رسید و جنجال‌های رسانه‌ای و عمومی فراوانی با خود به همراه داشت.

فیلمنامه «جنگ‌های کولا» را تیم دونفره جیسن شومان و بن کوئین می‌نویسد، که دومی به دلیل فیلمنامه‌های انیمیشن «ماشین‌ها» ۲ و ۳ شهرت زیادی دارد.در داستان فیلمنامه در این باره بحث می‌شود که چگونه مدیران شرکت پپسی تلاش کردند تا شرکت کوکاکولا را از صدرنشینی در بازار تولید و فروش نوشانه‌های خانوادگی به پایین بکشند.

نبرد بین این دو شرکت بزرگ تجاری تا آنجا پیش رفت که پای تعدادی از ستارگان سرشناس عالم هنر را به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه‌ای این شرکت‌ها باز کرد.در همان ایام شرکت مایکل جکسون در یکی از این تبلیغات تلویزیونی با جاروجنجال بسیار زیادی همراه شد.

بحث تولید «جنگ‌های کولا» در مراحل اولیه قرار دارد و به همین دلیل، هنوز معلوم نیست چگونه کاراکترهایی در دل خود خواهد داشت.در حالی که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری تعیین نشده، کار انتخاب بازیگران آن شروع شده است.

منابع نزدیک به سازندگان فیلم گفته‌اند که قرار نیست از وجود ستارگان معروف و سرشناس در نقش‌های اصلی آن استفاده شود.رسانه‌های گروهی با اشاره به حضور دو هنرمند برجسته و معروف هالیوودی در پشت دوربین فیلم، این گونه اظهارنظر می‌کنند که منتقدان و تماشاگران سینما باید منتظر یک حادثه مهم و پرهیجان سینمایی در این باره باشند.این در حالی است که از زمان شروع بحث درباره تولید «جنگ‌های کولا»، بسیاری در صنعت سینمای امریکا نسبت به آن از خود هیجان زیادی نشان می‌دهند و گفته می‌شود بسیاری از اهالی هنر در این باره هیجان زده شده‌اند.