امام جمعه لامرد:

بزرگترین معضل بهداشت و‌ درمان در این شهرستان دسترسی ناکافی مردم به خدمات پزشکی است

فارس_ آزاد امام جمعه لامرد گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین معضلات نظام سلامت، و بهداشت و درمان شهرستان دسترسی ناکافی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است.

کلمه نیوز_ حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در خطبه های این هفته این شهر جنوبی فارس، ضمن تبریک میلاد آقا امام صادق(ع) و حضرت رسول اکرم (ص) و نظر به سفارش امام معصوم(ع) اظهار کرد: وقتی که فقیه و عالمی بتواند آداب اجتماعی و عبادی را بیان کند و به جامعه انتقال دهد و افراد به آن عمل کنند و به سعادت برسند کار مفیدی انجام شده است.

خطیب جمعه لامرد افزود: انسان در جامعه باید به سه چیز که مورد نیاز جامعه اسلامی است عمل کند و اگر این سه چیز نباشد پریشان و سردرگم می شوند دانا، پارسا و باتقوا بودن از ملاک و معیارها می باشد.

وی گفت: همه این شجاعت ها و دلیرمردی هایی که رزمندگان در جنگ هشت ساله داشته اند به برکت بصیرتی‌ بود که پای منبر عالم دینی و امام جامعه نشسته بودند.

حجت الاسلام آزاد ادامه داد: این عالم دینی همه را بدرقه می کرد و در جنگ هشت ساله جمعیت طلبه شهید نسبت به مابقی اقشار بالاتر است و اکثر علما اهل عمل بودند و پس از انقلاب در این‌ منطقه نیز روحانی شهید ترور و مدافع حرم داریم.

وی با بیان این مطلب که نگاه ها را نسبت به اینکه فرزندانمان را راهی حوزه های علمیه کنیم و در مکتب امام‌صادق (ع) پرورش یابند افزود: دومین مطلبی که یک منطقه نیاز دارد یک حاکم مطیع و خیرخواه می باشد که شامل رئیس جمهور، فرماندار، نماینده مجلس و مسوولین جامعه می شود که باید مطیع امر ولایت باشد.

در ادامه خطبه های امروز، حجت الاسلام آزاد به مدیران ارشد استانی و کشوری هشدار داد و گفت: انتخاب بعضی از مدیران میانی که جزء فتنه های سال های گذشته دخیل بوده اند و در فتنه ها بهترین جوانان ما را به شهادت رساندند توقع این است که مسوولین امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه ورود کنند و شاهد اتفاقات بدتر از این نباشیم.

وی به بیان امام صادق (ع) که در یک منطقه نیازمند یک پزشک حاذق و مورد اعتماد است افزود: در این منطقه مردم نسبت به حوزه بهداشت و درمان عنایت ویژه ای دارند و خیلی از زیرساخت ها و سخت افزارها توسط خیرین انجام شده است.

وی گفت: مردم وقتی به مراکز درمانی مراجعه می کنند نسبت به بهداشت و درمان گلایه هایی دارند و اینکه مدیریت بهداشت و درمان توسط سازمان های صهیونیستی انجام می شود بماند، اما پزشکانی که برای شهرستان انتخاب می شوند معاملاتی با جان مردم انجام می دهند که مجموعه های اطلاعاتی و حراستی در این زمینه کوتاهی هایی انجام‌ داده اند.

حجت الاسلام آزاد به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب با علمای اهل سنت اشاره کرد و گفت: رویکرد جامعه باید این باشد که در جامعه اسلامی به امت اسلامی برسیم و تمامی موارد همراه و همدل می شوند و‌ در مقابل دشمن می‌ایستند.

او گفت: نگاه بلند امامین انقلاب این است که امت اسلامی شکل گیرد و از ارتباطات بین شیعه و سنی است و امید است روابط بهتر شود و به امت واحد برسیم.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بزرگترین و بهترین کاری که می شود در راه ماندگاری و‌ دوام این انقلاب انجام داد تشکیل جلسات شهدایی همچون یادواره شهداست و در اواخر مهرماه نیز اجلاسیه ۲۶۱ شهید دوران دفاع مقدس در این شهرستان داریم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ جهاد و شهادت را به دیگر نسل ها انتقال دهیم تصریح کرد: از نهاده و ادارات شهرستان در قبال این پست ها و خون شهداء توقع دیگری است و مسوولین تا کنون هیچ حرکت عملی نسبت به اجلاسیه انجام نشده و هر کس موظف به انجام این تکلیف است.

امام جمعه لامرد با پیشنهاد اینکه هر کسی در اقوام خود شهیدی دارد و می تواند با نصب بنر درب منزل، مغازه و… فضای جامعه را شهدایی کرد افزود: باید راه شهدا را ادامه دهیم.

او به بزرگترین عملیات تروریستی صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: این نتیجه ضربات سنگینی بود که انصارالله یمن و حزب الله لبنان به صهیونیست ها وارد کردند و نباید قدرت سایبری آنها را انکار کرد اما دلیل بر این نیست که جبهه مقاومت حرکتی نمی کند بلکه صهیونیست ها آرامش و امنیتی ندارند و زندگی آنان به سختی می گذرد.

خبرنگار/محمود صابری زاده