مديرکل پست استان مرکزی:

روزانه ۲۰ هزار مرسوله پستی در استان مرکزی جابجا می شود

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل پست استان مرکزی گفت: به طور متوسط میانگین روزانه حدود ۲۰ هزار مرسوله در سطح پست استان جابجا می شود و ترافیک کاری پست نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارتقا داشته است.

حسن زارعی افزود: پست به عنوان قدیمی ترین نهاد ارتباطی کشور با سرویس ها و خدماتی که ارائه می دهد توانسته نقش مهمی در رشد اقتصادی و صرفه جویی های ملی و … ایفا کند.

مدیرکل پست استان مرکزی ابراز کرد: در ۶ماهه اول سال جاری بیش از ۳ میلیون مرسوله در پست استان جابه جا شده که بخشی از مرسولات صادره و بخشی مرسولات وارده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط میانگین روزانه حدود ۲۰ هزار مرسوله در سطح پست استان جابه جا می شود و ترافیک کاری پست نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، که بیشترین رشد مربوط به سرویس های الکترونیکی و پست ویژه بوده است.

زارعی با اشاره به برنامه های هوشمند سازی پست و استفاده از هوش مصنوعی در این صنعت گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته زیر ساخت ها و تجهیزات لازم برای هوشمند سازی مانند اندروید پوز،پلاک های QR،تجهیز ناوگان حمل و نقل به GPS در استان و صندوق های هوشمند دریافت و قبول ،ربات های تجزیه گر هوشمند در مرکز مکانیزه تهران تهیه شده و در حال استفاده هستند.

وی در خصوص کدپستی ۱۰ رقمی بیان کرد: هیچ مکانی در سطح شهر و روستا در استان وجود ندارد که فاقد کدپستی ۱۰ رقمی باشد. با استفاده از زیرساخت های کدپستی ۱۰ رقمی، به هنگام سازی بیش از ۹۵ درصد کد پستی شهری در استان تکمیل شده است.

مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: در ایام اربعین در خصوص توزیع به موقع گذرنامه ها با جدیت تمام اقدامات لازم صورت گرفت و در این ایام حدود ۷۰ هزار گذرنامه به موقع تحویل زائرین شد.

زارعی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه کوری جهت ارائه خدمات پستی وجود ندارد، تاکید کرد: تمام خدمات در ۳ شیف کاری بدون وقفه و به بهترین شکل ممکن با امنیت و دقت بالا ارائه می شود و طی ۲ سال گذشته با توجه به افزایش ترافیک مرسولات، نیروی کار مورد نیاز و لازم در پست استان جذب شده و مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: پیگیری جدی پروژه “جی‌نف” در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی و توسعه دولت الکترونیک، گسترش و توسعه خدمات پستی در نقاط روستایی، استفاده از تجهیزات به روز در ۴ مرحله پستی، بهسازی نوسازی واحدهای پستی، تعامل و همکاری با سازمان ها و ادارات به جهت خدمات نیابتی و توسعه آموزش در راستای خدمات دهی بهتر و بیشتر از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: پست استان ظرف ۶ ماهه اول سال جاری رتبه دوم کیفیت ارائه خدمات در بین تمامی ادارات پستی کشور را به خود اختصاص داده است، و شکایت های مردمی در پست استان مرکزی نسبت به سال گذشته کاهش محسوس داشته است.