اخبار سیاسی ۲۱مهر؛ قالیباف در بیروت/حواشی حضور پزشکیان در دانشگاه تهران

به گزارش ایسنا، مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ صبح امروز با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد. رئیس جمهور در بخشی از اظهاراتش در این مراسم با تاکید بر اینکه هر جناح و دسته‌ای که حرف درست را بیاورد موظف هستیم، بپذیریم گفت: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است. ما باید بهترین مسیر […]

به گزارش ایسنا، مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ صبح امروز با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد.

رئیس جمهور در بخشی از اظهاراتش در این مراسم با تاکید بر اینکه هر جناح و دسته‌ای که حرف درست را بیاورد موظف هستیم، بپذیریم گفت: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است. ما باید بهترین مسیر را برای حل مشکل پیدا کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید حرف را محکم بزنیم. یعنی بر اساس مستندات علمی حرف بزنیم. حرفی را نباید بگوییم که چهار روز بعد عوض کنیم. حرف درست برخاسته از مبانی علمی است. چپ و راست یا مذهبی یا غیر مذهبی حرف درست بیاورد ما باید بپذیریم. ما مشکلی نداریم. حرف هر کسی را حاضریم بشنویم.در خارج منابع دانشگاه را دولت می دهد یا دانشگاه پول در می آورد؟ دانشگاه خودش باید پول دربیاورد.

در همین مراسم و پیش از سخنرانی رئیس جمهور، وزرای بهداشت و علوم و چند تن از اساتید درباره مسائل دانشگاه صحبت کردند.

همچنین هنگامی که رئیس‌جمهور پشت تریبون رفت، تعدادی از دانشجویان با انتقاد از اینکه فرصتی برای صحبت به آنها داده نشده است، خواستار بیان صحبت هایشان شدند که با موافقت پزشکیان یکی از دانشجویان برای بیان انتقاداتش به روی سن آمد و از رئیس جمهور خواست تا بین دانشجوها رفته و صحبت آنها را هم بشنود. او همچنین خواست که رئیس جمهور روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران حضور یابد.

جزییات کامل حواشی مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران با حضور پزشکیان را می توانید در این لینک بخوانید.

در پی حواشی پیش آمده در این مراسم نیز، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی ضمن قدردانی از رفتار امروز رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران گفت: در مراسم امروز شاهد یک اتفاق بسیار خوب و الهام‌بخش بودیم؛ دکتر پزشکیان به عنوان یک مسئول دانشگاهی با رفتار محترمانه و صمیمانه خود نشان دادند که واقعا به صدای دانشجویان اهمیت می‌دهند. امیدواریم این رویکرد مثبت ادامه پیدا کند و در سال‌های آینده هم شاهد چنین فضایی در دانشگاه‌ها باشیم.

فرشاد ابراهیم پور همچنین از حل مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که در گزینش استخدامی رد شده بودند، خبر داد و افزود: وزرات آموزش و پرورش قبل از آغاز سال تحصیلی ارتباط استخدامی حدود هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که گزینش درباره آن‌ها نظر قطعی نداده بود، را به دلیل نداشتن گزینش قطع کرد. با پیگیری‌های صورت گرفته و ورود آقای کاظمی وزیر آموزش و پرورش، ابلاغیه‌ای صادر و بنا شد مجددا ارتباط استخدامی این افراد به صورت آزمایشی و تا اعلام نظر قطعی گزینش برقرار شود.

****

صبح امروز ، محمدباقر قالیباف که برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی عازم ژنو است، پیش از سفر به سوئیس برای گفت و گو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت رفت.

قالیباف عصر امروز و پس از دیدار با مقامات لبنانی، بیروت را به مقصد ژنو ترک خواهد کرد و بخش مهمی از دیدارها و سخنرانی های رئیس مجلس در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) که فردا آغاز می شود تبیین و تشریح جنایات صهیونیست ها و حمایت از گروه های مقاومت در مقابل این جنایات خواهد بود تا پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به دنیا برساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه بیروت، با بیان اینکه عازم سفر به ژنو هستم اما تصمیم گرفتم به دعوت آقای نبیه بری اول به بیروت بیایم تا پیام مردم ایران و مسئولان و رهبری و ریاست جمهوری ایران را به مردم لبنان برسانم، اعلام کرد: ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و جریان مقاومت هستیم و در شرایط سخت مثل گذشته در خدمت آنان هستیم.

محمدباقر قالیباف در ادامه سفر به لبنان، در منطقه البسطه بیروت حضور پیدا کرد و از ساختمان های تخریب شده توسط رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

رئیس مجلس در این بازدید ضمن  محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: در شرایطی که سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند، کشورهای اسلامی و همه انسان‌های آزادی‌خواه دنیا این جنایات را محکوم کنند. وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از مردم در رسیدگی به آن ها و ارسال امکانات در حوزه رسیدگی به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازی این جا کمک می‌کنیم.

در ادامه این سف، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان دیدار کرد.

رئیس مجلس همچنین بعد از دیدارش با نبیه بری رئیس مجلس لبنان، در نشست خبری گفت: در ملاقات با آقای میقاتی گفتم که ملت و مردم ایران برای کمک به مردم آواره و جنگ زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زیر نظر دولت لبنان امکاناتی را برسانند لذا اگر دولت لبنان کریدور هوایی را برای بیروت فراهم کند، این کمک ها را در اسرع وقت به مردم می‌رسانیم.

در واکنش به این سفر، تعدادی از نمایندگان مجلس با قدردانی از رئیس مجلس برای سفر به بیروت، بیان داشتند که این سفر تمام تلاش دشمن در انشقاق جبهه منسجم مقاومت را درهم شکست و خون جدیدی در رگ‌های قهرمانان جاری کرد.

رییس مرکز ارتباطات، رسانه و امور فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم فیلمی از خلبانی قالیباف رئیس مجلس در آسمان بیروت در صفحه شخصی در اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به ژنو به بیروت آمد تا ضمن اعلام همبستگی ملت ایران با مقاومت لبنان و فلسطین، پیام مظلومیت مردم دردمند محور مقاومت را در اجلاس ژنو فریاد بزند.

انتهای پیام