شهردار کلانشهر اراک:

کلنگ زنی پروژه های تفریحی دره گردو طی هفته فرهنگی اراک

مرکزی-کلمه نیوز-شهردار کلانشهر اراک از کلنگ زنی پروژه های تفریحی دره گردو طی هفته فرهنگی اراک خبر داد.

علیرضا محمودی در نشست خبری اعلام برنامه های هفته فرهنگی اراک، گفت: بحث نگه داشت و توسعه شهر از اولویت های شهرداری است، چرا که شهر موجودی زنده است.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم اراک را در حد قد و قواره و اندازه ای که هست معرفی کنیم، چرا که اراک جز بهترین شهرهای ایران است و اگر آلوده است نکات مزیتی نسبی و بعضا اختصاصی دارد.

شهردار اراک با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های موجود در شهر و حومه شهر باعث رونق اقتصاد خانواده ها می شود، اظهار کرد: طی هفته فرهنگی اراک پروژه های کوچک و بزرگی افتتاح خواهند شد که از آن جمله می توان به برگزاری
المپیادها و جشنواره های غذا اشاره کرد.

محمودی ادامه داد: روز اول هفته فرهنگی اراک در مدرسه صمصامی بیات زنگ اراک به صدا درمی آید، حضور در گلزار شهدا و گلباران قبور مطهرشهدا، افتتاح نمایشگاه کتاب پیاده راه امیرکبیر و رونمایی ایستگاه هنر، داوری فراخوان فتوماراتن و برگزاری همایش مفاخر طی یک هفته از دیگر برنامه‌های روز اول هفته فرهنگی اراک است.

شهردار کلانشهر اراک ابراز کرد: توجه به عموم جامعه به لحاظ سنی، شغلی و جایگاه اجتماعی در برنامه های این هفته مورد تاکید است، بنابراین در روز دوم، در مدرسه شهروندی برنامه کودکانه، روایتگری در حمام چهارفصل برای دانش آموزان و رونمایی از کتاب اهل اراکم در فرهنگسرای شهر و ادامه فتوماراتن در حمام ارگ و جشنواره موسیقی اجرایی خواهد شد.

محمودی اظهار کرد: روز سوم در پارک شهر افتتاح بلک باکس یا تئاتر شهر،
نمایشگاه هنرهای تجسمی در موزه اسناد و شب شعر طنز در پارک شهر و جشنواره موسیقی در بلک باکس و در روز چهارم، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی، جشنواره تئاتر و روز پنجم، نمایش فیلم عراق چگونه اراک شد، روز ششم، یادواره شهید خسروی، نمایشگاه و همایش زیست عفیفانه و روز هفتم، نمایشگاه و همایش خوشنویسی، ارتقای سطح سیمای بصری شهر در دره گردو، همچنین در دره گردو پروژا صندلی پرنده و هایپرکالا، مجتمع خدمات بین راهی و پارک آبی کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: ظرفیتی در اراک به نام پارک جنگلی شهید باهنر است که با برنامه ریزی و صرف هزینه، مدیریت و دقت به یکی از بهترین مکان های تفریحی اراک تبدیل خواهد شد.

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه تا قبل از پایان سال نیز مجتمع آفتاب به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز کرد: افتتاح ها طی هفته فرهنگی اراک شامل افتتاح مجتمع کوی امام علی (ع) با ۱۳ میلیارد تومان، چال خاک دفن بهداشتی زباله ها با ۲۵ میلیارد تومان هزینه، بک فیلتر در کارخانه آسفالت در سه راهی خنداب قرار داده ایم و طبق محیط زیست کارخانه آسفالت آلودگی ندارد که افتتاح این فیلتر با ۷ میلیارد تومان نیز در این هفته انجام می شود.

محمودی گفت: در روز آخر نیز جشن بزرگ ورزشگاه تحت عنوان اختتامیه هفته اراک را برگزار خواهیم کرد.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک، بیان کرد: در رویکرد شورای ششم بحث مدیریت شهری در حوزه عدالت شهری را به محله محوری و مسجد محوری ارتقا دادیم، چرا که در جامعه امروز برای دستیابی به توسعه پایدار محله حلقه اصلی است که در شورای ششم به این موضوع اهمیت داده شد.

پیمان عین القضاتی افزود: اراک به ۵۵ محله تقسیم شده که شاهد اولین رخداد برنامه و بودجه مدیریت محلی در سال ۱۴۰۴ خواهیم بود و هدف افزایش حس تعلق به محله ها است.

وی ابراز کرد: دو رخداد شامل جشنواره کدوی قنات که رونق کشاورزی و حفظ قنات ناصری را به همراه دارد و جشنواره سبزی سنجان و صنایع دستی را طی دو سال گذشته برگزار کردیم و نماد مساجد مثل مسجد سیدها و بازار اراک را نیز برگزار خواهیم کرد، چرا که عناصر هویت بخش هستند که شهرداری به آنها توجه خواهد کرد.

عین القضاتی ادامه داد: بحث هویتی مهمترین چالش پیش رو است و با توجه به شکافی که ایجاد شده و رسالت اصلی ما صیانت از هویت و فرهنگ غنی اراک است که در قالب هفته فرهنگی اراک آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی شعار این هفته را اراک شهر. رخدادها و رویدادها است، دانست و اظهار کرد: باید اراک را برای سرمایه گذاری آماده کنیم که با برگزاری رخدادها و جشنواره ها و معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم این مهم انجام خواهد شد و از همه مهمتر ایجاد شور و نشاط اجتماعی هدف اصلی است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این هفته بشمار می رود، ضمن اینکه در این هفته و امسال تمامی برنامه ها مردم محور است و با مشارکت مردم انجام می شود.

عین القضاتی گفت: توجه به گردشگری در شهر اراک و توجه به سبک زندگی مردم اراک که با نگاه ایرانی اسلامی است نیز در برنامه ها مورد توجه قرار گرفته و
کمیته نظارت نیز برای بررسی هفته فرهنگی و برنامه های آن تشکیل شده است که نتیجه را به شورا نیز اطلاع خواهد داد.

وی افتتاح مرکز مشاوره کاج را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان و ابراز کرد:
این مرکز در ۵ نقطه شهر بصورت رایگان توسط تیم مشاوره روانشناسی که پشتیبان برنامه محله محور است، ارائه خدمات می دهد که این پنج محله شامل
فرهنگسرای شهر، فرهنگسرای امام علی ع ، فرهنگسرای سیدالشهدا، دفتر بازآفرینی و انتهای شکرایی ۵ و در پارک بانوان به عنوان ششمین مرکز می باشد.