مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

۷۰۰ روستا استان مرکزی در طرح بهارستان بهسازی شده اند

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی (بهارستان) ۷۰۰ روستا بهسازی شده و ۸۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط بهسازی شده است.

محمود محمودی در نشست خبری با محوریت ضرورت توسعه انرژی های تجدید پذیر برای گذر از پیک مصرف برق تابستان ۱۴۰۴، افزود: تابستان سال جاری با بیش از ۳۶ روز پیک، دوران گرمی در استان مرکزی بود که بالای ۷۰۰ ساعت پیک ثبت شد و تا ۱۵ مهر هم ناترازی وجود داشت و این بی سابقه بود.

وی افزود: توزیع برق استان مرکزی تعداد ۸۲۲ هزار مشترک است و ۲۱/۳هزار کیلومتر مجموع طول شبکه توزیع برق و ۱۷ واحد اتفاقات و ۵۳ پست فوق توزیع عمومی وجود دارد.

محمودی ابراز کرد: در ۲۹۱۲۷ کیلومتر مربع در سطح استان ارائه خدمات به مشترکین صورت می پذیرد و ۱۱۸۲ روستای برقدار در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی از نظر میزان مصرف برق در بخش صنعت و کشاورزی دارای ۸۲ درصد مصرف برق است.

وی ابراز کرد: ۱۲۱ برنامه عملیاتی در سطح ستاد و مدیریت توزیع برق شهرستان ها برای عبور موفق از اوج بار سال ۱۴۰۳ در استان تدوین شد، همچنین ۱۴ مگا پروژه برای کاهش ناترازی تولید و مصرف برق اوج بار تابستان ۱۴۰۴ وزارت نیرو تدوین کرده است که پروژه مدیریت مصرف و بهینه سازی، پروژه کاهش تلفات، پروژه هوشمندسازی و نصب کنتورهای هوشمند و پروژه تولید در توزیع جز بخش توزیع هستند که ۷ ماه فرصت داریم تا این برنامه ها را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۶۵۹ واحد نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی با ظرفیت ۲۳ مگاوات وجود دارد و این در حالی است که پتانسیل تامین انرژی خورشیدی در استان مرکزی ۲۱۶۳ مگاوات است که ۴۴۴ مگاوات تا پیک تابستان سال آینده هدف‌گذاری شده است.

محمودی یادآور شد: در سال جاری ۸۰ هزار مگاوات مصرف برق پیش‌بینی شده در زمان پیک و ۱۸ هزار مگاوات کسری برق ثبت شد.