همزمان با چهارمین روز از هفته فرهنگی اراک صورت گرفت،

افتتاح زمین های ورزشی در اراک

مرکزی-کلمه نیوز-همزمان با چهارمین روز از هفته فرهنگی اراک، زمین های ورزشی در محله های شهرک گردو، شهرک ابوالفضل ع و شهرک هجرت افتتاح شد.

شهردار کلانشهر اراک در آیین افتتاحیه این زمین های ورزشی گفت: چهارمین روز از هفته فرهنگی اراک روز علما و مفاخر نامگذاری شده است، مفاخر بسیاری در اراک وجود داشته و دارد و باید قدردان آنها باشیم ، چرا که وجود این بزرگان باعث می‌شود روحیه بزرگ منشی در اراکی ها بیش از پیش شکل بگیرد.

علیرضا محمودی افزود: شهرک گردو یکی از بهترین شهرک هایی در اراک است که به لحاظ ساختاری هنوز خیلی خراب نشده و دسترسی ها و فضای سبز و باقی موارد آن همان چیزی است که در طرح اولیه دیده شده است.

وی ابراز کرد: زمین چمنی که در این شهرک امروز افتتاح شد با همدلی اهالی شهرک صورت گرفت و ظرف ۲۰ روز آینده پارک مقابل این زمین چمن نیز قابل استفاده خواهد شد.

شهردار کلانشهر اراک ادامه داد: این زمین چمن ها در راستای محله محوری و اینکه بچه ها در محله های خودشان بازی کنند ایجاد شده و در شهرک گردو تلاش شده فضای ورزشی مهیا شود، چرا که در این شهرک امکانات وجوو دارد.

محمودی با بیان اینکه برای این فضای ورزشی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، اضافه کرد: برای شهرک گردو یک زمین والیبال و یک زمین بسکتبال نیز پیش بینی شده است و باید این فضاها با مشورت اهالی فضاها اضافه شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد تومان صرف پروژه های ورزشی اراک شده است که در این هفته افتتاح می شوند، اظهار کرد: مردم نیز باید با همراهی، همکاری و نگهداری خوب این مکان ها را که متعلق به خودشان است حفظ کنند، چرا که این فضاهای ورزشی در راستای توسعه ورزش های عمومی و بالا بردن نشاط مردم
در محله ها انجام شده است.

محمودی همچنین در آیین افتتاحیه مجتمع فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهدای کوی امام علی(ع) اراک، گفت: در این محله ها وجود مراکز فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی ضروری است.

محمودی با اشاره به اینکه آحاد مردم کارهای فرهنگی را خودشان سامان می دهند و شهرداری باید امکانات را فراهم کند، ابراز کرد: نیاز جامعه و جوانان به چنین کلاس ها و مراکزی بیش از گذشته شده تا آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراى اسلامى کلانشهر اراک نیز گفت: در اراک ۱۱ محله وجود دارد که در هدف بازآفرینی هستند و ۱۱ درصد سطح شهر اراک را به خود اختصاص داده اند که کوی امام علی (ع ) هم جز آنها است و مجتمع مذکور بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طی دو سال آماده بهره‌برداری شد.

پیمان عین القضاتی افزود: در قنات ناصری نیز چنین مرکزی ۱۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است و انتهای جهانگیری تحت عنوان یارا زوج با دو هزار مترمربع نیز چنین مرکزی ساخته خواهد شد، ضمن اینکه در این مراکز تمام خدمات رایگان است.