مدیرکل پست استان مرکزی:

روزانه ۲۰ هزار مرسوله در پست جا‌به‌جا می‌شود

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل پست استان مرکزی در نشست صمیمی مردم و مسئولین با هدف جهاد تبیین در آستان امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون (علیهماالسلام) که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی و با همکاری آستان امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون (علیهم السلام) برگزار شد، گفت: روزانه ۲۰ هزار مرسوله در پست جا‌به‌جا می‌شود و ۲۰۰ واحد پستی و ۵۰۰ نیرو، فعالیت و خدمات‌رسانی در سطح استان را برعهده دارند.

حسن زارعی افزود: در هفت ماهه سال جاری بیش از ۷ میلیون مرسوله پستی در استان جا به جا شده و این به معنای کاهش ۳ میلیون تردد، بار ترافیکی و کاهش هزینه‌ها و آلودگی هوا است.

وی ابراز کرد: اداره کل پست استان مرکزی درصدد ایجاد صندوق هوشمند در معابر و خیابان‌ها است که جانمایی آن نیز انجام شده و تا پایان سال نصب خواهد شد.

مدیرکل پست استان مرکزی ادامه داد: کارهای اداری خرید زمین برای ایجاد طرح بزرگترین هاب هوشمند در استان مرکزی انجام و مقاله پژوهشی و طراحی آن نیز به استاندار و مسئولان مربوطه ارسال شده است.

زارعی اظهار کرد: راه‌اندازی این هاب با توجه به سطح دسترسی که استان مرکزی به ۷ استان همجوار دارد باعث ایجاد پروازهای بین‌المللی و دسترسی صنایع به بازارهای جهانی می‌شود.

وی گفت: سرانه ارسال مرسوله در کشور ما چهار است که نسبت به کشورهای توسعه یافته ما در سطح پایینی قرار داریم که علت آن این است که مردم و بعضی از سازمان‌ها مایل هستند برای جابه‌جایی بسته‌هایشان خود اقدام کنند.

زارعی اضافه کرد: این امر باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتماد مردم می‌شود، در حالی که ماموران پست لباس و هویت شناخته شده‌ای دارند‌ و مورد اعتماد مردم هستند.

مدیرکل پست استان مرکزی با اشاره به اینکه هیچ سازمان و اداره‌ای به اندازه پست در جامعه نفوذ ندارد، یادآور شد: کار پست شبانه‌روزی است و حتی در تعطیلات نیز نیروهای این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: در حوزه خدمات نیابتی اداره کل پست استان مرکزی کار چاپ و توزیع شناسنامه‌ها را عهده دار شده است، همچنین برپایی ۱۸ میز خدمت در مساجد و مصلاها و اشتغال ۸۰ نفر از دیگر اقدامات این اداره کل بشمار می رود.

زارعی افزود: از استان مرکزی به استان‌های همسایه مانند تهران، اصفهان، همدان و خوزستان خط مستقیم ارسال مرسوله وجود دارد و استان مرکزی در حوزه ارائه کیفیت خدمات جزء سه استان برتر است.