نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

استان مرکزی ۵ درصد از بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است

مرکزی-کلمه نیوز-دکتر نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مرکزی نشان داد که در تمام کمبودها و بی توجهی هایی که سهوا و عمدا در بخش کشاورزی صورت گرفته موقعیت های بزرگی را برای استان رقم زده و ۵ درصد از بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در آیین شکرگزاری و جشن رکوردشکنی تولید گندم استان مرکزی در سازمان جهادکشاورزی، افزود: در سال ۸۷ نیز استان مرکزی این رکورد را رقم زد و این دومین باری است که در کشور چنین رکوردی رقمی می خورد.

ابراهیمی با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک است و ایران در رتبه ۱۰ یا ۱۲ تولید گندم دنیا است، ادامه داد: کیفیت بخشی و افزایش راندمان و بهره وری در گندم حائز اهمیت است و ورود علم به این حوزه باعث تولید محصول با کیفیت و کمیت بالا می شود و باید در این موضوعات با جدیت ورود پیدا کرد.

نماینده‌ مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گندم و محصولات اساسی هزاران سال است نشان داده کشاورز ایرانی می تواند به کمک کشور بیاید و در دهه ۸۰ که قیمت نفت بالا بود حتی یک کیلو گندم به ما نمی دادند و امروز با وجود کشاورزان توانمند این اتفاق رخ نمی دهد.

ابراهیمی گفت: در این مقطع مسائل اساسی و مسائل بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد و افرادی که ترک فعل کردند در بخش بودجه ای کشاورزان در مجلس را دنبال می کنیم تا پاسخگو باشند و دولت و حاکمیت باید طبق روز مطالبات کشاورزان و گندم کاران را پرداخت کند که این یکی از مطالبات مجلس است.

وی با تاکید براینکه پیش نیاز امنیت ملی، امنیت غذایی و پیش نیاز امنیت غذایی، امنیت آب است، ابراز کرد: امسال در بخش بودجه کشور و از ابتدای بودجه نزدیک به ۵۴۰ همت اعتبار برای استفاده در صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.

ابراهیمی افزود: پیش بینی تقریبا ۴۰ درصد منابع بودجه از منابع مختلف نفت، گاز و اعتبار مالیاتی و مالیات ها یک کار جهادی می خواهد و ادامه کار دولت شهید رئیسی کاری جهادی می خواهد که دولت دکتر پزشکیان باید با همین روال کار را پیش ببرد تا به ایجاد یک میلیون شغل و سایر شاخص ها برسیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: برنامه مداری و عملیاتی باید انجام شود که سال زراعی خوبی در استان مرکزی آغاز شود.