برگزاری پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز جهانی عصای سفید در شیراز

فارس_ پیاده روی خانوادگی به مناسبت عصای سفید در شیراز برگزار شد.

کلمه نیوز_ این ویژه برنامه که با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز، انجمن ورزش های همگانی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس برگزار شد.

در این ویژه برنامه زهرا اثنی عشر معاون امور پیشگیری ،محمد صادق جعفری معاون امور توان بخشی بهزیستی فارس ، مصطفی محسنی مدیر بهزیستی بهزیستی شهرستان شیراز، ظریف صنایی سرپرست هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس، کارشناسان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، روشن روز سرپرست دبیری هیات ورزش های همگانی استان فارس حاضر بودند.

محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس در این مراسم با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید گفت: توجه به مناسب سازی و مبلمان شهری و رفع نواقص موجود مطالبه همه افراد نابینایان استان است و این مطالبه به حق باید مطالبه گری محقق شود و انتظار ما از مسئولین استانی پیگیری و تحقق مطالبه به حق عزیزان نابینا و کم بینایان استان است.

نابینایان باید هنگام خروج از منزل تا محل کار و یا مقصد خود به راحتی مسیر را با آرامش طی کنند و به راحتی به منزل برگردند.

همچنان شاهد مشکلات اشتغال عزیزان نابینا و کم بینا هستیم و جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های دارای معلولیت همچنان بدلیل عدم پذیرش اجتماعی و کارفرمایان در کنج خانه نشسته اند و توانمندی این عزیزان دیده نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه همگانی ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس رتبه قابل توجهی در کشور نداشت اما امروز با مشارکت ارزشمند خانواده های عزیزان نابینا و کم بینایان و ورزشکاران نابینا و مشارکت اجتماعی خوبی که در برنامه ها دارند فارس رتبه برتر کشور را دارد.

وی با اشاره توانمندی های عزیزان نابینا و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آوردگاه های بین المللی باعث غرور ملی و انگیزه دیگر ورزشکاران می شوند.

در شیراز در تمامی ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی برای عزیزان نابینا و کم بینا با همکاری هیات ورزش های همگانی استان مربی روزانه در اختیار این عزیزان است و می توانند در کنار دیگر عزیزان به راحتی و آرامش ورزش کنند.

جعفری با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی مجازی گفت: ویژه برنامه های متعددی ویژه نابینایان در خانه تدارک دیده شده و در فضای مجازی هم در کنار جامعه بزرگ نابینایان و کم بینایان استان هستیم تا به راحتی به فعالیت بدنی بپردازند و علاوه بر سلامت جسم برنامه های متعددی برای سلامت روان این عزیزان تدارک دیده شده است.

مصطفی محسنی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز در این ویژه برنامه با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با اشاره به توانمندی های بالقوه عزیزان نابینا این روز را روز ارج نهادن به توانمندی عزیزان نابینا و کم بینا دانست و با تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد، خواستار اجرای این برنامه ها بصورت فصلی و پیوسته شد.

محسنی با اشاره به توانمندی عزیزان نابینا گفت: تلاش ما برای مطالبه گری افراد دارای معلولیت است و برای تحقق قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از هیچ کوششی دریغ نداریم.

در ادامه به همه عزیزان نابینا حاضر در برنامه از طرف مدیر بهزیستی شهرستان شیراز و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شیراز هدایایی اهدا شد.

در حاشیه این برنامه ورزشی میز ارتباطات مردمی با حضور مصطفی محسنی، مدیر بهزیستی شهرستان شیراز، رزمجویی سرپرست بهزیستی منطقه ۳ شیراز، شهریور مسئول واحد توانبخشی ، کارشناسان حوزه توانبخشی بهزیستی منطقه ۲، نجفی حراست، حاجی پور رئیس اورژانس اجتماعی شیراز و زارع روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز و دیگر مسئولان شهرستان برگزار و به مسائل و درخواست های عزیزان نابینا رسیدگی و از پرسنل نابینا و کم بینا شاغل در بهزیستی تقدیر شد.