سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست کمیته پدافند غیرعامل:

جایگاه ویژه حوزه سلامت در توسعه اهداف پدافند غیرعامل

فارس_ نشست کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور سرپرست دانشگاه برگزار شد.

کلمه نیوز_ در آستانه هفته پدافند غیرعامل، نشست کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه، با حضور دکتر «سید بصیر هاشمی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به لزوم توسعه اهداف پدافند غیر عامل، بر اهمیت و نقش فعالیت های کمیته پدافند غیرعامل در حوزه سلامت تاکید کرد.

«سید بصیر هاشمی» با بیان اینکه در صورت بروز هر بحرانی، ابتدا حضور مجموعه سلامت ضرورت می یابد و درگیری مستقیم با این موضوع دارد، افزود: به همین دلیل باید با دقت و جدیت بیشتری، پیش بینی های لازم برای مقابله با بحران ها انجام شود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گذشته با تلاش مسوولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان، در برابر حوادث و بحران های مختلف آمادگی کامل داشته است و ضرورت دارد در صورت نیاز برای تسریع در امر خدمت رسانی، زیرساخت های این حوزه تقویت شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین با بیان اینکه پدافند غیر عامل، یکی از سیاست های مهم کشور به شمار می رود، افزود: پیش بینی باید به طوری انجام شود که در صورت بروز سوانح و حوادث، دچار بحران های ناگهانی نشویم و بلافاصله براساس سناریوهای پیش بینی شده، خدمات رسانی نیز دچار اختلال نشود.

نقش ارزنده و کلیدی کمیته پدافند غیر عامل در ارایه خدمات اورژانسی در سوانح و حوادث

مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه آمادگی دانشگاه در برابر بحران های گوناگون قابل تقدیر است، گفت: باید با همدلی و همفکری و با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود، مسیر رو به پیشرفت دانشگاه ادامه داشته باشد.

«کوروش عزیزی» با اشاره به نقش ارزنده و کلیدی کمیته پدافند غیر عامل در ارایه خدمات اورژانسی در سوانح و حوادث، بر برنامه ریزی بهتر برای تقویت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در برابر بحران های احتمالی تاکید کرد.

در ادامه این نشست دبیر کمیته غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هفته پدافند غیر عامل امسال از پنجم تا یازدهم آبان با شعار «تدبیر امروز، امنیت فردا» برگزار می شود، گزارشی از اقدامات و عملکرد کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه به سرپرست دانشگاه ارایه داد.

«مهدی فرجی» همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت کارگروه های پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف ستاد دانشگاه، شبکه های بهداشت و درمان قطب و بیمارستان های بزرگ شیراز، طرح ها و برنامه های ابلاغی از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور و ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت پرداخت.

در این نشست اعضای کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات حوزه های مرتبط، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در پیشبرد اهداف این حوزه مطرح کردند.

نشست کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح روز چهارشنبه دوم آبان ۱۴۰۳، با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مشاور عالی رییس دانشگاه برگزار شد.