کدام خودروساز در چین و ژاپن دنده عقب زد؟

گروه اقتصادی: فروش تویوتا موتور در ژاپن و چین با وجود تقاضای زیاد برای خودروهای هیبریدی در آمریکای شمالی، در تلاش است تا مجموعه‌ای از چالش‌ها، از جمله افزایش رقابت برندهای خودروهای الکتریکی، رسوایی‌های داخلی و فراخوان‌های خارج از کشور را از بین ببرد.   به گزارش ایسنا، این شرکت اعلام کرد تولید جهانی در […]

گروه اقتصادی: فروش تویوتا موتور در ژاپن و چین با وجود تقاضای زیاد برای خودروهای هیبریدی در آمریکای شمالی، در تلاش است تا مجموعه‌ای از چالش‌ها، از جمله افزایش رقابت برندهای خودروهای الکتریکی، رسوایی‌های داخلی و فراخوان‌های خارج از کشور را از بین ببرد.
 

به گزارش ایسنا، این شرکت اعلام کرد تولید جهانی در ماه سپتامبر با ۸.۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۹۴۹ هزار و ۵۸۳ دستگاه رسید. فروش در همان ماه ۸ درصد کاهش یافت و به ۹۲۳ هزار و ۳۱۱ دستگاه رسید.

فروش تویوتا در ژاپن در سال جاری بین ژانویه تا سپتامبر تقریباً ۱۷ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل فراخوان‌های داخلی خودروی پریوس هیبریدی این خودروساز همراه با رسوایی‌های مختلف مربوط به گواهینامه‌های ایمنی جعلی خودرو بود.

تولید در چین با توجه به رقابت شدید بی‌وای‌دی و سایر برندهای محلی در همان دوره تقریباً ۱۸ درصد کاهش یافت. برترین خودروساز جهان همچنان به از دست‌دادن جایگاه خود در بزرگترین بازار خودروهای سواری ادامه می‌دهد.طبق گزارش رویترز، صادرات تویوتا در چین ۳۴.۹ درصد و در ایالات‌متحده ۳۴.۳ درصد کاهش یافته است، اگرچه در تمام سال تاکنون ۱۰.۱ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام