یادداشتی به قلم" سمیه یگانه

هم‌صدایی برای موفقیت

موفقیت در مدیریت شهری، نه صرفاً حاصل تصمیم‌های بالا به پایین، بلکه نتیجه تعامل، تفاهم و هم‌صدایی میان مدیران، کارکنان و مردم است.

کلمه نیوز_ «سمیه یگانه» خبرنگار و سردبیر، مسئول روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در یادداشتی به‌عنوان«هم‌صدایی برای موفقیت» آورده است؛

موفقیت در مدیریت شهری، نه صرفاً حاصل تصمیم‌های بالا به پایین، بلکه نتیجه تعامل، تفاهم و هم‌صدایی میان مدیران، کارکنان و مردم است. در این میان، روابط عمومی نقطه اتصال همه صداهاست؛ سازنده یک هارمونی مؤثر میان خدمت‌گزاران و شهروندان.

روابط عمومی، زمانی معنا پیدا می‌کند که صداهای مختلف در درون یک سازمان، به جای واگرایی، به هم‌افزایی برسند. زمانی که سخن کارشناسان، دیدگاه مدیران، دغدغه کارگران و پیام مردم در کنار هم شنیده شود، تصویر روشن‌تری از هدف نهایی شکل می‌گیرد. آن هدف، چیزی نیست جز خدمت شایسته و پایدار به شهروندان.

در حوزه محیط زیست و خدمات شهری، که پیچیده، میدانی و به‌شدت مردمی است، این هم‌صدایی اهمیت دوچندان دارد. پاکیزگی شهر، ساماندهی پسماند، حفظ فضای سبز، مدیریت سگ‌های بلاصاحب، رسیدگی به معابر و ده‌ها خدمت دیگر، اگر با مشارکت آگاهانه مردم و همراهی درون‌سازمانی همراه نباشد، پایدار نخواهد ماند.

اینجاست که روابط عمومی باید بیش از هر زمان، نقش تسهیل‌گر ارتباطات و تقویت‌کننده روحیه جمعی را ایفا کند. ما باید صدای کارشناس، کارگر، شهروند، خبرنگار، مدیر و حتی منتقد را بشنویم و در دل سازمان و جامعه منعکس کنیم. هم‌صدایی یعنی ساختن درک مشترک، حتی از دل تفاوت‌ها.

ما در روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، تلاش کرده‌ایم که صدایی باشیم برای پیوند و نه پراکندگی، صدایی برای شنیده‌شدن نیازهای مردم، و دیده‌شدن زحمات کارکنان. موفقیت در گرو این است که همه با هم، نه فقط همکار، که هم‌صدا باشیم.

هفته روابط عمومی، فرصتی است برای یادآوری این اصل طلایی:

وقتی صداها هماهنگ شوند، موفقیت نه یک رویا، که نتیجه‌ای طبیعی خواهد بود.