چرا برخی از اینترنت مخابرات ناراضی هستند؟

معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات با اشاره به دلایل نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش اینترنت ثابت شرکت مخابرات راهکاری برای افزایش رضایت‌مندی است.

به گزارش ایسنا، داوود زارعیان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته بخش اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات گفت: این شرکت بعد از خصوصی‌سازی حدود ۱۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت نصب کرد، حال آنکه این رقم در سال‌های قبل از خصوصی‌سازی حدود ۱۵۰ هزار پورت بوده است.

وی با تاکید براینکه این شرکت در ۹۰ درصد بخش‌ها می‌تواند اینترنت با سرعت مناسب در اختیار مشترکین قرار دهد، به دلایل نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت پرداخت و چگونگی درخواست خود مشترک را یکی از دلایل نارضایتی کاربران عنوان کرد و گفت: مشترکینی داریم که سرعت اینترنت ۵۱۲ کیلوبیت‌برثانیه و یک مگابایت تقاضا می‌کنند و طبیعی است با این سرعت پایین، حجم بیشتری دانلود و آپلود میسر نمی‌شود از این‌رو نارضایتی به وجود می‌آید.

معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات فاکتور مهم دیگری که در نارضایتی کاربران نقش دارد را بی‌اطلاعی مشترکین از اتمام حجم اینترنت دانست و افزود: دسته دوم مشترکین ناراضی کسانی هستند که سرویس را از مخابرات یا FCP‌ها دریافت کردند و در بین ماه حجمشان به اتمام رسید و نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند حجم جدید خریداری کنند، در نتیجه سرعتشان به ۱۲۸ کیلوبیـت‌برثانیه می‌رسد و فکر می‌کنند که اشکال از شبکه مخابراتی است، حال آنکه اشکال در اکانتی است که شارژ نشده و دارند استفاده می‌کنند و ممکن است مشترک ناراضی باشد.

طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، زارعیان یکی دیگر از دلایل کاهش سطح رضایت مشترکین را افزایش مصرف در دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: پس از کرونا مصرف اینترنت افزایش یافته وتقاضای کاربران برای سرعت اینترنت نیز حدود چهار برابر شده است و این موضوع بار زیادی را بر شبکه ارتباطی ایجاد کرده و موجب کمبود پهنای باند در برخی از ساعات شبانه‌روز شده که این امر بر سرعت اینترنت تاثیرگذار ابوده و نارضایتی را به دنبال داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال بهبود پاسخگویی به مشترکین هستیم، اظهار کرد: برای رفع مشکلات مشترکین، مراکز پاسخگویی ۲۰۲۰ متمرکز و تجهیز شده و تعداد پاسخگویان افزایش یافته است. سیستم‌های این بخش تکمیل شده و همچنان نیز این بخش در حال توسعه است تا سرعت پاسخگویی افزایش یابد. سرعت پاسخگویی به مشکلات مردم در اولویت فعالیت‌های این شرکت است و برای پاسخگویان و مراکز تماس شاخص‌هایی برای رسیدگی به سوالات و مشکلات تعیین شد تا برای رفع مشکلات اقدام مطلوب صورت گیرد.

انتهای پیام