پاسخ‌های عجیب و غریب و نمک ریختن روی زخم مردم

گروه اقتصادی بهار این روزها که قطع گسترده،‌طولانی مدت و چندین باره برق در طول شبانه روز به تازه‌ترین دغدغه مردم و بسیاری از کسب و کارها که هنوز از ضرر و زیان ناشی از کرونا و تعطیلی‌ها،‌کمر راست نکرده‌اند تبدیل شده است،‌ بی مسئولیتی و پاسخگو نبودن مسئولان بیش از همیشه بر دردهای ما […]

گروه اقتصادی بهار
این روزها که قطع گسترده،‌طولانی مدت و چندین باره برق در طول شبانه روز به تازه‌ترین دغدغه مردم و بسیاری از کسب و کارها که هنوز از ضرر و زیان ناشی از کرونا و تعطیلی‌ها،‌کمر راست نکرده‌اند تبدیل شده است،‌ بی مسئولیتی و پاسخگو نبودن مسئولان بیش از همیشه بر دردهای ما می افزاید.

در حالی که روز گذشته در بسیاری از مناطق سه با رد طول روز برق قطع شد و مردم را از کار و زندگی و دانش آموزان را از درس و مشق انداخت، آنتن های تلفن همراه قطع شد و مشکلات را دو چندان کرد،‌مدیر کل دفتر خدمات مشترکین شرکت توانیر درباره  در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکلات  مشکلات ناشی از قطعی برق بیماران در منزل برای استفاده از اکسیژن و سایر موارد، فرمودند:‌ جاهایی که وجود برق نیاز است باید از قبل به فکر برق اضطراری باشند! اگر شخصی دستش را به سیم برق بزند و فوت کند شامل بیمه می‌شود، نه بیمارانی که با قطعی برق دچار مشکل می‌شوند!

 این پاسخ  عجیب و غریب از زبان این مسئول از چند جهت قابل بررسی است،‌نخست آنکه آقای محترم، آقای رئیس، برق اضطراری یعنی برای زمان اضطراری، یعنی ماهی، دو ماهی سه ماهی یک بار که برق قطع شود
نه اینکه در طول روز هشت ساعت برق برود،‌کدام دستگاه برق اضطراری توان این زمان طولانی را برای برق دارد؟ مخصوصا اگر متداوم و برنامه هرر روزه باشد؟ دوم آنکه با این گرانی و تورم آیا می دانید هزینه یک دستگاه برق اضطراری خانگی و جمع و جور چقدر است؟ واقعا کدام اقشار جامعه توانایی خرید دستگاه برق اضطراری را دارند؟ این پاسخ مهمترین موضوع را هم به ما یادآوری می :ند؛‌اینکه قرار  نیست وضعیت اصلاح شود بلکه قرار است مثل شهرهای خوزستان و سایر استان‌های جنوبی،‌دستگاه برق اضطارای همچون دستگاه های تصفیه آب خانگی به یکی از اجزای مهم زندگی ایرانیان مبدل شود!