پیدا شدن مشتری جدید برای لامبورگینی
گروه اقتصادی: یک شرکت سوییسی با ارایه پیشنهادی ۷.۵ میلیارد یورویی خواهان خرید کمپانی لامبورگینی شد. کمپانی فولکس واگن که برند مادر لامبورگینی محسوب می شود از کمپانی کوانتوم گروپ، پیشنهادی به ارزش ۷.۵ میلیارد یورو برای واگذاری آن دریافت کرده است. این پیشنهاد شامل در اختیار گرفتن مقرهای اصلی تولیدی این خودروساز در ایتالیا […]
کمپانی فولکس واگن که برند مادر لامبورگینی محسوب می شود از کمپانی کوانتوم گروپ، پیشنهادی به ارزش ۷.۵ میلیارد یورو برای واگذاری آن دریافت کرده است. این پیشنهاد شامل در اختیار گرفتن مقرهای اصلی تولیدی این خودروساز در ایتالیا و واحد عملیات موتوری آن نیز می شود.
پیشنهاد رسمی کوانتوم گروپ برای هربرت دیس- مدیرعامل گروه فولکس واگن- و مارکوس دویسمان- مدیرعامل آیودی- ارسال شده است. آیودی مالک اصلی لامبورگینی است اما خود یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن محسوب می شود. کوانتوم گروپ وعده داده است در صورت در اختیار گرفتن این شرکت، آن را به خودروسازی پیشرو در استفاده از فناوری های نوین و سازگار با سیاست های دوستدار محیط زیست تبدیل کند.
البته لامبورگینی تنها زیرمجموعه ای نیست که فولکس واگن می خواهد از مدیریت آن دست بکشد و قرار است و طبق گمانه زنی های رسانه ای قرار است سهام این غول خودرویی در دیگر برند مطرح ایتالیایی یعنی دوکاتی نیز عرضه شود.دلیل اصلی این تصمیم خودروسازی فولکس واگن کاهش هزینه های مالی این شرکت در راستای تحقق استراتژی کوتاه مدت کادر مدیریتی جدید عنوان شده است. در این استراتژی فولکس واگن با هدف به حداکثر رساندن سود مالی و عملیاتی خود به تدریج از تولید محصولات متفرقه خارج خواهد شد و تمرکز خود را بر روی تولید و توسعه خطوط تولید خودروهای الکتریکی خواهد گذاشت که تب استفاده از آن ها اخیرا در اروپا و آمریکای شمالی بالا گرفته است.
شرکت مشهور موتورسازی دوکاتی اصلی ترین زیرمجموعه لامبورگینی به شمار می رود. اصلی ترین محصولات این شرکت شامل لامبورگینی اوریوس، اونتادور و هوراکن هستند. این شرکت همچنین موتورهای ۱۲ سیلندر برای استفاده در قایق های موتوری را نیز تولید می کند. آمریکا، آلمان، انگلیس و ژاپن اصلی ترین بازارهای خارج ایتالیا لامبورگینی در جهان محسوب می شوند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰