تابلوی برندهای پوشاک خارجی جمع میشود
گروه اقتصادی: عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از رونق قاچاق پوشاک در پی کاهش فروش پوشاک ناشی از محدودیتهای کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ برند خارجی در سطح کشور مجوز فعالیت ندارد و در آخرین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق مقرر شد تابلوهای این برندها جمعآوری شود. مجید […]
گروه اقتصادی: عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از رونق قاچاق پوشاک در پی کاهش فروش پوشاک ناشی از محدودیتهای کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ برند خارجی در سطح کشور مجوز فعالیت ندارد و در آخرین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق مقرر شد تابلوهای این برندها جمعآوری شود.
مجید افتخاری با اشاره به افزایش قاچاق در پی افزایش قیمت مواد اولیه داخلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا صادرات پوشاک به طور کلی کاهش داشته، برخی حاضرند کالای خود را به قیمت ناچیز و حتی به صورت کیلویی بفروشند. از طرف دیگر نرخ ارز هم در داخل کاهش پیدا کرده، بنابراین تمایل به قاچاق افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه ترکیه و بنگلادش به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات جدی در زمینه صادرات مواجه هستند، گفت: اعمال محدودیتهای سختگیرانه در کشورهای اروپایی باعث کاهش فروش پوشاک در آنها شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درباره طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه که از سال ۱۳۹۷ از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع شد، گفت: این طرح برای مدتی اجرا شد و ستاد با برندهایی که محرز بودند، برخورد کرد. اما بعد از مدتی قطع شد، چرا که ستاد مبارزه با قاچاق میگوید “به ابزارهایی از جمله شناسه کالا نیاز دارد که هنوز در صنعت پوشاک وجود ندارد”.
به گفته وی، اکنون طرح قاصدک برای برخورد با قاچاق نیست اما طبق آخرین جلسه ستاد هیچ برند خارجی در سطح کشور مجوز فعالیت ندارد و همه غیر قانونی هستند. تولید مشترک برندهای خارجی در ایران نیز شرایط خاصی از جمله تولید ۲۰ درصدی در مبدأ و صادرات ۵۰ درصدی داشت که در حال حاضر اجرا نمیشود؛ بنابراین همه این برندها غیرقانونی هستند که در آخرین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق نیز مقرر شد تابلوهای این برندها جمعآوری شود.افتخاری با بیان اینکه مناسبتهای مختلف در ایران مانند اعیاد و عزاداری ها که در آنها مبارزه با قاچاق به تعویق میافتد، حاشیه امنی برای قاچاقچیان ایجاد کرده است، گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار شغل به دلیل قاچاق پوشاک از بین رفته است.
مجید افتخاری با اشاره به افزایش قاچاق در پی افزایش قیمت مواد اولیه داخلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا صادرات پوشاک به طور کلی کاهش داشته، برخی حاضرند کالای خود را به قیمت ناچیز و حتی به صورت کیلویی بفروشند. از طرف دیگر نرخ ارز هم در داخل کاهش پیدا کرده، بنابراین تمایل به قاچاق افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه ترکیه و بنگلادش به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات جدی در زمینه صادرات مواجه هستند، گفت: اعمال محدودیتهای سختگیرانه در کشورهای اروپایی باعث کاهش فروش پوشاک در آنها شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درباره طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه که از سال ۱۳۹۷ از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع شد، گفت: این طرح برای مدتی اجرا شد و ستاد با برندهایی که محرز بودند، برخورد کرد. اما بعد از مدتی قطع شد، چرا که ستاد مبارزه با قاچاق میگوید “به ابزارهایی از جمله شناسه کالا نیاز دارد که هنوز در صنعت پوشاک وجود ندارد”.
به گفته وی، اکنون طرح قاصدک برای برخورد با قاچاق نیست اما طبق آخرین جلسه ستاد هیچ برند خارجی در سطح کشور مجوز فعالیت ندارد و همه غیر قانونی هستند. تولید مشترک برندهای خارجی در ایران نیز شرایط خاصی از جمله تولید ۲۰ درصدی در مبدأ و صادرات ۵۰ درصدی داشت که در حال حاضر اجرا نمیشود؛ بنابراین همه این برندها غیرقانونی هستند که در آخرین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق نیز مقرر شد تابلوهای این برندها جمعآوری شود.افتخاری با بیان اینکه مناسبتهای مختلف در ایران مانند اعیاد و عزاداری ها که در آنها مبارزه با قاچاق به تعویق میافتد، حاشیه امنی برای قاچاقچیان ایجاد کرده است، گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار شغل به دلیل قاچاق پوشاک از بین رفته است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰