کاربرد سامانه «رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» چیست؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ از راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» خبر داده تا هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری، بتواند بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به‌صورت محرمانه ثبت کند.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: رئیس‌جمهوری در تازه‌ترین جلسه شورای عالی اداری کشور، وزارت ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی را موظف‌به راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» کرد تا یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی محقق شود، سامانه‌ای که امکان ثبت و پیگیری مشاهدات عینی مردم از شیوه برخورد کارکنان و انجام درخواست‌هایشان از واحدهای اداری را با حفظ حریم شخصی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان حضورم در مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که با کمک آن مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضایی قادرند درباره نحوه عملکرد هر واحد و نحوه برخورد کارکنان آن نظر دهند و میزان رضایت خود را از عملکرد آنها ثبت کنند. در این سامانه کارکنان و مدیران از نظرات تجمعی مراجعه‌کنندگان مطلع می‌شوند و مدیر هر واحد قضایی، رئیس کل دادگستری شهرستان و استان و حتی رئیس قوه قضاییه به آسانی و ظرف چند ثانیه می‌توانند میزان رضایت مردم از اشخاص و واحدهای قضایی را ملاحظه و از نتایج آن برای اقدامات اصلاحی بهره گیرند. حالا بر اساس این تجربه وقت آن است که سامانه مشابهی در دولت راه‌اندازی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: طی حکمی به رئیس سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، چنین سامانه‌ای را با بهره‌گیری از تجربه دستگاه قضایی، حداکثر ظرف سه‌ ماه و در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا کند. «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» باید به‌گونه‌ای طراحی شود که هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری در سراسر کشور، بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به‌صورت محرمانه ثبت کند. این اطلاعات با حفظ حریم خصوصی مراجعه‌کنندگان، می‌تواند برای اصلاح روندهای اداری و ارزیابی بی‌واسطه و برخط کارکنان دستگاه‌ها اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام