خرید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستان

خوزستان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان استان را ۵۷۳ هزار تن اعلام کرد.

کلمه نیوز – امید جهان نژادیان با بیان اینکه تاکنون ۵۱۰ هزار تن گندم و ۶۳ هزار تن دانه روغنی کلزا در سامانه غله و خدمات بازرگانی خوزستان ثبت شده است، گفت: عملیات برداشت و خرید تضمینی گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان به صورت شبانه روزی و در یک دوره ۴۰ روزه انجام می‌شود.

وی با بیان به اینکه برداشت این محصولات از اواخر فروردین ماه امسال و از مناطق جنوبی آغاز شد، افزود: در حال حاضر برداشت گندم و کلزا در مناطق شمالی خوزستان متمرکز است.

به گفته جهان نژادیان؛ پیش بینی می‌شود امسال در مجموع یک میلیون تن گندم و ۶۵ هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری و ذخیره شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان می‌گوید: اداره کل غله به صورت همزمان عملیات تخلیه و حمل گندم وارداتی از بندر امام خمینی و خرید تضمینی گندم و کلزای استان را به صورت تمام وقت انجام می‌دهد.

قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰ هزار ریال و گندم ۱۱۵ هزار ریال (با احتساب ۱۰ هزار ریال جایزه) است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، فرآورده‌های دامی و عسل، معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور، در جایگاه نخست قرار دارد.