در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی صورت گرفت؛

آیین بهره‌برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزدان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد

مرکزی_ کلمه نیوز_ آیین بهره‌برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزدان در شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

استاندار مرکزی در این آیین که در شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و
در مجتمع قائم مقام فراهانی (بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی) برگزار شد، گفت: نقشه علمی راه فناوری و نوآوری این استان طراحی شده و تمامی بخش‌های اجرایی و دانشگاهی استان باید در اجرای آن مشارکت گسترده داشته باشند.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، تدوین این نقشه راه برای استان مرکزی که جزو قطب‌های دانشگاهی کشور محسوب می‌شود گام بلندی در جهت توسعه علمی و فناوری است.

وی اظهار داشت: اگر چه مسئولیت نقشه راه علمی استان مرکزی با دانشگاه اراک است اما تمامی مراکز دانشگاهی استان باید به آن ملحق شوند و از تمام ظرفیت خود برای اجرای آن استفاده کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: کاری که در تولید کیت غربالگری بیماری متابولیک نوزادان صورت گرفته، هدیه نظام علم و فناوری و دانشمندان استان مرکزی به بهداشت و درمان کشور در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است که در چند زاویه از جمله دانش بنیان بودن، کمک به تعالی افزایش جمعیت، جوانی و سلامت جمعیت، هماهنگی با سیاست‌های کلی جمعیت و قانون مهم و مترقی موسوم به قانون تعالی جمعیت که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، قابل توجه است.