محمد جواد خالدی قهرمان کاراته:

کاراته اسلام آباد غرب در سایه بی کفایتی رییس هیات/ توجه ویژه رییس ورزش جوانان شهرستان اسلام آباد غرب به رشته های خاص

کرمانشاه - کلمه نیوز - گفتگوی اختصاصی با محمد جواد خالدی قهرمان چندین دوره بین المللی کیوکوشین کاراته

آقای خالدی یک بیوگرافی از خود بفرمایید و اینکه ازچه سالی ورزش رو شروع کردین ؟
با سلام محمد جواد خالدی هستم متولد ۱۳۷۱ از سال ۸۲ کاراته را شروع کردم دارای چندین عنوان قهرمانی برون مرزی هستم درکنار مسابقات ۴ سال است که به حرفه مربیگری مشغولم و در حال حاضر نماینده سبک کیوکوشین کان استان کرمانشاه هستم.

چند عنوان بین المللی دارید؟
سال ۲۰۱۷ مسابقات بین المللی کیوکوشین در استان یزد مقام سوم-سال ۲۰۱۸ مسابقات جهانی آذربایجان مقام سوم -در همانسال مقام اول مسابقات کاپ اروپا در کشور ترکیه و در سال ۲۰۲۲ عنوان برنز را در مسابقات آسیایی قزاقستان کسب کردم.

محمد جواد خالدی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد که در مسابقات آسیایی مسوولین ورزش شهرستان هیچ گونه حمایتی از من نداشتند و متاسفانه جز عده ای از دوستان در رشته های رزمی هیچ مسوولی به پیشواز من نیامد(قابل توجه اداره ورزش جوانان و هیات کاراته شهرستان اسلام آباد غرب)

لطفا در مورد عدم حمایت ورزش جوانان و هیات کاراته شهرستان توضیحات بیشتری بدید
متاسفانه مدیریت در اداره ورزش جوانان به گونه ای است که جز چند رشته خاص سایر رشته ها تقریبا از حداقل امکانات محروم هستند، کاراته شهرستان اسلام آباد غرب با قدمتی نزدیک به نیم قرن و داشتن قهرمانان جهانی و بین المللی، هنوز سالن مجزایی برای این رشته وجود ندارد. بی مهری ورزش جوانان و عدم توانایی مدیریت در هیات کاراته باعث شده این رشته همچنان با داشتن پتانسیل قهرمانی مانند طفلی بی مادر باشد و این وضعیت برای ورزشکاران این رشته بسیار دردناک است.
متاسفانه مدیریت هیات کاراته با دیوار کشی در دو بخش کنترلی و غیر کنترلی و سبکی و غیر سبکی باعث دلخوری مربیان و بازیکنان و ایجاد تفرقه در این رشته ورزشی شده است ما تاییدیه شورای برون مرزی هم ارائه داریم اما کماکان هیچ اتفاق خاصی نیافتاد.
هیات کاراته اسلام آباد غرب میگوید ما فقط میتوانیم در حد نامه نگاری حمایت کنیم.

آقای خالدی با اینکه در مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور وزیر ورزش تنها دو روز از بازگشت شما از مسابقات آسیایی وکسب مقام سوم این مسابقات میگذشت اما نامی از شما در این مراسم برده نشد،آیا دلیل خاصی داشت؟
این مراسم با حضور وزیر، کار بسیار خوبی بود که بابت حضور وزیر در اسلام آباد غرب از نماینده محترم دکتر بخشی پور برای توجه به جامعه ورزش تشکر میکنم اما متاسفانه بی برنامه بودن مدیریت ورزش جوانان،گزینشی عمل کردن این اداره در این آیین کاملا نمایان بود.
اول اینکه واقعا برای مدیریت ورزش جوانان متاسفم که با گزینشی عمل کردن در تهیه لیست افراد تجلیل شونده نارضایتی و دلخوری شدید در رشته های مختلف ورزش شهرستان به راه انداخت و در تجلیل از ریاست هیات های ورزشی هم نامی از هیات کاراته نبود، این امر نخست عدم توجه ورزش جوانان و سلامت در تهیه لیست افراد و دوم بی توجهی و عدم کفایت رییس هیات کاراته اسلام آباد غرب را در بر داشت.الیته این بی مهری و عدم توجه به رشته هایی چون کاراته برای بار اول نبود و ما سالهاست به این مهری ها عادت کرده ایم.

حرف پایانی یا صحبتی اگر دارید بفرمایید
ممنونم از شما و همکارانتان در پایگاه خبری کلمه نیوز و امیدوارم مسوولان ورزشی شهرستان فقط کمی با وجدان و به دور از تبعیض(رشته های خاص) به سایر رشته ها توجه کنند.

ممنون از شما ضمن عرض تبریک برای کسب مقام سوم رقابت های آسیایی کیوکوشین کاراته برای شما آرزوی موفقیت داریم.

بر اساس وظیفه ذاتی رسانه و رسالت خبرنگاری جهت کمک به بهتر شدن اوضاع ورزش استان در نظر داریم با برگزاری سری مصاحبه های پای حرف قهرمانان، وضعیت کاستی ها و کم کاری های ورزش را به سمع و نظر مسئولان مربوطه رسانده تا شاهد رشد و توسعه و پیشرفتی بهتر در ورزش استان باشیم.