رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

معنی واژه ی بیعانه در سایت دیوار، چیزی جز کلاهبرداری نیست

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به شیب صعودی پرونده های کلاهبرداری اینترنتی که در بستر سایت دیوار رخ می دهد از هموطنان خواست از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ احسان آنقی در تشریح این خبر بیان داشت: ترفند نخ نما شده ی شیادان سایبری،درخواست واریز بیعانه از هموطنان است که متاسفانه علی رغم توصیه های مکرر و دلسوزانه ی پلیس همچنان شاهد قربانی شدن افراد و ضرر مالی آن ها در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر رسالت پلیس مبنی بر پیشگیری از وقوع جرائم و سرقت اموال هموطنان، افزود:نقطه ی مشترک کلیه ی پرونده هایی که در مجموعه پلیس فتا در زمینه ی کلاهبرداری سایت دیوار تشکیل می شود، عنوان درخواست واریز بیعانه توسط فروشنده است که در نهایت منجر به کلاهبرداری از شهروندان می شود.

سرهنگ آنقی بیان کرد: کلاهبرداران با درج قیمت هایی بسیار پایین تر از عرف بازار، کاربران را به سمت آگهی های خود جذب کرده و با بهانه های واهی از قبیل وجود مشتریان متعدد، بحث را به سمت لزوم واریز بیعانه هدایت می کنند و با عملیات روانی کاربران را به پرداخت وجه تشویق می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت:در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده‌ ای که با درج قیمت های پایین هدفی جز کلاهبرداری را دنبال نمی کنند، توجه نکرده و از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید.

وی در پایان با اشاره به اینکه در خرید هایی که از سایت دیوار انجام می دهید پس از مشاهده ی کالا و اطمینان از اصالت کالا اقدام به پرداخت وجه نمایید افزود: هموطنان می توانند در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و با کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پلیس مشورت کنند.