شهردار اراک:

سرانه تولید زباله در اراک روزانه حدود ۵۵۰ گرم برای هر نفر است

مرکزی-کلمه نیوز-شهردار اراک گفت: سرانه تولید زباله در ایران در روز حدود ۵۵ هزار تن است و در اراک روزانه حدود ۵۵۰ گرم برای هر نفر است که از میانگین کشوری که حدود ۷۶۰ گرم است کمتر می باشد.

دکتر علیرضا کریمی در آیین رونمایی سامانه هوشمند مدیریت پسماند اکو در اراک، افزود: اراک شهر تولید زباله به شکل افسار گسیخته نیست و این مسیر باید کنترل شود ماهانه حدود ۱۶ کیلو و سالانه هر نفر ۲۰۰ کیلو در اراک زباله تولید می کند.

وی ادامه داد: از این مقدار حدود ۲۶۰ تا ۲۹۰ تن حدود ۲۸ درصد خشک و ۷۳ درصد زباله تر در سال در اراک است و در حال کار کردن هستیم تا زباله را تبدیل به طلای سیاه کنیم.

کریمی اظهار کرد: از ۲۷ الی ۳۰ درصد زباله خشک حتی اگر ۱۰ درصد هم قابل تبدیل باشد می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و اینکه برای حفظ محیط‌ زیست هزینه کمتری را پرداخت می کنیم.

شهردار اراک گفت: سبک زندگی بشر امروزی تولید زباله را اجتناب ناپذیر کرده و امروزه با بحران ازدیاد زباله در دنیا مواجه هستیم و می طلبد مجموعه مسئولان ذیربط برای مقابله با این بحران بسیج شوند که دو راه عمده وجود دارد شامل انجام کاری که منجر به کاهش تولید زباله شود که باید در حوزه سبک زندگی و فرهنگ مردم مورد کنکاش قرار بگیرد و دیگر اینکه مقوله بازیافت زباله را اجرایی کنیم که در اراک این مهم انجام شده است.