سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی:

اجرای اولین مرحله طرح آموزش دوگانه در استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از اجرای اولین مرحله طرح آموزش دوگانه در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی، حمیدرضا رستمی گفت: اولین دوره آموزش مهارت تراشکاری در راستای اجرای طرح آموزش دوگانه با مشارکت گروه توسعه و نوسازی صنایع گداختار در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک برگزار شد.

وی اظهارداشت: پروژه همکاری آموزشی دوگانه ایران _آلمان یک تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اتاق بازرگانی ایران و موسسه kh آلمان منعقد شد.

رستمی افزود: در استان مرکزی به صورت پایلوت درشش رشته مهارتی: جوشکاری ، بازرسی جوش، plc ،کنترل ابزار دقیق ، تراشکار cnc و فرز cnc، برق و الکترونیک آغاز به کار نموده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون نیز این طرح در رشته مهارتی تراشکاری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک با مشارکت شرکت گداختار در حال اجرا می باشد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اهداف این طرح را در بالابردن سطح کیفی و اثر بخشی آموزش فنی و حرفه ای بواسطه همزمانی آموزش در مجموعه های تولیدی،ارتقاء مهارت شاغلان شرکت های صنعتی و همچنین جذب مهارت آموزان در بنگاههای اقتصادی پس از گذراندن دوره های مهارتی برشمرد.

رستمی در سخنان پایانی خود افزود: در طرح آموزش دوگانه ۳۰درصد از این آموزش ها با عقد قرارداد در محیط واقعی کار و ۷۰درصد از آموزش در مراکز آموزشی به اجرا گذارده می شود.