توقف ساخت ساعت هوشمند دو دوربینه مِتا

مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک)، ساخت ساعت هوشمند مجهز به دو دوربین را متوقف کرد و در عوض به ساخت دستگاههای مچی دیگر متمرکز شده است.

به گزارش ایسنا، این دستگاه که حداقل به مدت دو سال در دست ساخت بود، به شکلی طراحی شده بود که شامل چندین قابلیت مشابه ساعتهای هوشمند دیگر شامل ردیابی فعالیت، پخش آهنگ و ارسال پیام بود. نمونه اولیه این دستگاه که ساخت آن اکنون متوقف شده است، شامل دو دوربین بود که آن را از پرچمداران بازار نظیر اپل واچ متمایز می کرد. یک دوربین پایین صفحه نمایش و دوربین دیگر در پشت ساعت و رو به مچ دست قرار می گرفت.

دوربین دوم طراحی شده بود تا کاربران بتوانند صفحه ساعت را از بند آن جدا کرده و به سرعت عکس بگیرند. اما به گفته یک منبع آگاه، وجود این دوربین، مشکلاتی را برای قابلیت تبدیل سیگنالهای عصبی از مچ به فرامین دیجیتالی ایجاد کرد. این توانایی فنی که به الکترومیوگرافی معروف است، اولویت اصلی برای مِتا بود.

مِتا از مزایای الکترومیوگرافی به عنوان راهی برای استفاده از دست فرد به عنوان یک کنترلر برای دستگاههای دیگر از جمله دستگاههای ویژه متاورس (دنیای مجازی)، تعریف کرده است. مدیران مِتا درباره پتانسیل ساعتهای هوشمند به عنوان بخشی از نگرش خود برای متاورس صحبت کرده اند. حسگرهایی که در دستگاههای مچی هستند می توانند برای کمک به افراد برای کنترل آواتار خود یا تعامل با آنچه از طریق عینکهای واقعیت افزوده مشاهده می کنند، استفاده شوند.

با وجود توقف ساخت دستگاه دو دوربینه، شرکت مِتا سرگرم کار روی دستگاههای مچی متعددی است. به کارمندانی که روی این دستگاه با نام کد میلان کار می کردند، اعلام شد این دستگاه دیگر قرار نیست تولید شود. در ابتدا قرار بود این دستگاه در بهار سال ۲۰۲۳ با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه شود. بعضی از قابلیتهای طراحی شده برای ساعت هوشمند دو دوربینه، احتمالا در محصولات آینده مِتا بکار خواهند رفت.

کاهش هزینه ها، احتمالا در تصمیم مِتا برای توقف ساخت این ساعت هوشمند، نقش داشته است. مدیران مِتا در آوریل اعلام کردند با توجه به کندی کسب و کار، هزینه های سالانه این شرکت امسال به میزان سه میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد و این کاهش هزینه روی استخدام در مِتا هم تاثیر گذاشته است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا در آن زمان به سرمایه گذاران اعلام کرده بود کاهش عمومی هزینه ها به معنای آن است که بعضی از پروژه ها نسبت به تلاشهای دیگر، در اولویت قرار می گیرند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مِتا این هفته به کارمندانش اعلام کرد یک مدل عینک واقعیت افزوده که به مدت سه سال در دست طراحی بوده است را برای فروش، عرضه نخواهد کرد.

انتهای پیام