دشان: مسئولیت این شکست تلخ را برعهده می گیرم

سرمربی فرانسه از شکست برابر سوئیس و حذف از یورو بسیار ناراحت است. او مسئولیت این شکست را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکیپ، تیم ملی فوتبال فرانسه قهرمان جهان در جام جهانی ۲۰۱۸ وداعی تلخ و زود هنگام با رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ داشت. فرانسه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در یورو بود اما این تیم برابر سوئیس تن به شکست داد تا یکی از شگفتی‌ها بزرگ رقم بخورد.

فرانسه در این بازی سه بر یک پیش افتاد اما سوئیس کار را به تساوی کشاند و در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی دست پیدا کرد تا فرانسه وداعی تلخ با جام داشته باشد.

دیدیه دشان بعد از ناکامی تیمش در صعود به دور بعد گفت: نمی‌توانم مقدار ناراحتی را که بعد از این شکست تلخ احساس می‌کنم بیان و توصیف کنم. با نتیجه سه بر یک پیش افتادیم اما متاسفانه اطمینان از پیروزی ما را در برگرفت و همین باعث شد تا غافل شویم. من به ندرت چنین حالتی را در تیمم دیده بودم.

او ادامه داد: شکست در ضربات پنالتی همواره برای هر تیمی سخت و دردناک است اما ما حذف شدیم و باید این را قبول کرد. باید فضای رختکن را کنترل کرد. شاید ما مستحق این شکست نبودیم اما فوتبال همواره چنین اتفاقاتی را دارد.

دشان در ادامه صحبت‌های خود گفت: من بدون هیچ‌گونه ترسی مسئولیت این شکست را بر گردن می‌گیرم. وقتی تیم پیروز می‌شود به لطف بازیکنان است و وقتی شکست می خورد باید مربی مسئولیت اشتباه را برعهده گیرد. من بسیار ناراحت هستم.

او درباره آینده خود با تیم گفت: در این زمینه صحبت نمی‌کنم. من بسیار ناراحت هستم. ام‌باپه هم به خاطر پنالتی که از دست داد ناراحت است. نباید کسی او را سرزنش کند.

انتهای پیام